El Suprem jutjarà finalment Vila i Puig per desobediència pel cas Sixena
ACN. Osca
Els exconsellers de Cultura Santi Vila i Lluís Puig seran jutjats finalment al Tribunal Suprem pel cas Sixena per un delicte de desobediència. Tot i que la vista s’havia de fer el 5 d’octubre al jutjat penal 1 d’Osca, Puig va plantejar una qüestió de competència atenent a la seva condició de diputat al Parlament de Catalunya que va fer suspendre el judici. L’exconseller considerava que el jutjat d’Osca no era competent per jutjar-lo, precisament per la seva condició de diputat, sinó que ho havia de fer el Suprem, tal com ha conclòs finalment el magistrat del penal 1 d’Osca en la interlocutòria que es va donar a conèixer ahir, en què eleva l’exposició raonada a la sala segona del Tribunal Suprem.
El fiscal demana una pena de multa de 6.000 euros per a Vila i Puig per un delicte de desobediència al no lliurar les 44 peces del monestir de Vilanova de Sixena que hi havia al Museu de Lleida i que finalment es va endur la Guàrdia Civil el desembre del 2017 en ple 155.
L’acusació particular de l’Ajuntament de Vilanova de Sixena, per la seva banda, demana 11 mesos de presó i una multa de 162.000 euros per a Vila, mentre que per a Puig el consistori demana una multa de 99.000 euros i inhabilitació durant dos anys.
- Una conductora de Monbus demana als passatgers que la guiïn per arribar a Manresa
- S'esfondra un mur de 8 metres que afecta diversos vehicles a l'accés principal de Cardona
- Un mort i una quinzena de ferits en el xoc d'un tren de l'R4 contra un mur de contenció caigut sobre la via a Gelida
- La nevada deixa mig metre de neu als Rasos de Peguera: 'No nevava tant des del temporal Glòria
- La família del nen atropellat a Avià rebutja un acord amb l'acusat
- Botiguers del carrer Guimerà de Manresa lamenten l’efecte negatiu en les vendes de les obres al vial
- Un cotxe de la policia atropella accidentalment una dona mentre feia un servei urgent
- La llevantada deixa Gósol sense llum, fa caure dues grans roques a Bagà i porta més de 50 centímetres de neu nova