A l’Audiència Nacional
Els exdirectius de les constructores que van pagar a Jordi Pujol Ferrusola declaren avui en el judici
La vista contra la família de l’expresident de la Generalitat entra aquesta setmana en la recta final amb els últims interrogatoris i els informes finals
Els fills de Pujol, al banc dels acusats: ¿què han aclarit i què no sobre la fortuna de l’avi Florenci i els seus negocis?

Luis Delso, al centre, amb el seu advocat Óscar Morales (dreta). / José Luis Roca
J. G. Albalat
Recta final del judici a la família de l’expresident de la Generalitat Jordi Pujol i Soley. Està previst que aquesta setmana finalitzi el judici, que va començar el mes de novembre passat. Aquest dilluns declararan, si no hi ha contratemps, els exdirectius de les constructores que van pagar abundants quantitats a Jordi Pujol Ferrusola, el primogènit de l’exmandatari català. En concret, Luis Delso –expresident i principal accionista de la constructora Isolux Corsán–, Carles Sumarroca Claverol –exvicepresident de Comsa-Emte i fill d’un dels fundadors de CDC, Carles Sumarroca Coixet– i Josep Cornadó –expresident de Copisa–. També serà interrogat l’empresari Alejandro Guerrero Kandler.
La Fiscalia afirma que les activitats per les quals els exdirectius de les constructores, que s’enfronten a penes de cinc anys de presó, van desemborsar importants sumes de diners són fictícies i camuflaven presumptes comissions il·legals. La defensa argumenta que les tasques que Jordi Pujol Ferrusola va realitzar per a ells es van portar a terme i eren reals. Hi ha testimonis que també ho han corroborat. A aquests acusats, el fiscal els atribueix els delictes de blanqueig de capitals i falsedat en document mercantil.
El fiscal decideix
La durada d’aquestes compareixences estarà subjecta a si els acusats contesten a les preguntes de la fiscalia i l’Advocacia de l’Estat o només a les del seu advocat defensor. Si en la jornada d’aquest dilluns finalitzen aquests interrogatoris, es passarà a la següent fase: el fiscal haurà d’elevar a definitives les seves conclusions provisionals o modificar-les. Les defenses hauran de fer el mateix. Aquesta setmana es desenvoluparan els informes finals i, en principi, el judici quedarà vist per a sentència el dijous 14 de maig. Això sí, abans, els 16 acusats –l’expresident de la Generalitat va ser exonerat– podran fer ús del torn d’última paraula i expressar davant del tribunal el que vulguin.
- L'entorn del bisbe Xavier Novell denuncia que l'Església espanyola li posa pals a les rodes per fer un recés religiós
- Adeu al para-sol: l'invent que fa ombra a quatre persones ja és a les platges de Catalunya
- Com va marxar el Papa de Montserrat? comitiva de 15 vehicles, monjos al balcó, corredisses i salutacions fins al final
- Un incendi crema un camp de ceral a Sant Fruitós de Bages
- Fa fallida una cooperativa històrica en la qual treballaven 400 persones: «No sortien els números i el gerent pagava webs de cites amb els nostres diners»
- Navàs acomiada el jove de 18 anys que va perdre la vida a l'Ametlla de Merola amb un sentit minut de silenci
- La greu malaltia que passa desapercebuda i creix cada vegada més: «Em deien que no tenia res i vaig arribar a pensar que era càncer»
- Un incident amb la bateria d’un mòbil a l’institut de Bagà provoca l’evacuació del centre