Negociacions entre socis
La comissió bilateral Estat-Generalitat per rubricar l’acord dels pressupostos serà dimecres a Madrid
La cita es una señal más que acerca el acuerdo Govern-ERC sobre las cuentas de este año
El Govern y ERC ratificarán el pacto político de los presupuestos en una comisión bilateral con el Estado
ERC convoca un Consell Nacional este lunes para decidir si apoya los presupuestos de Illa
ERC propone una línea orbital ferroviaria de 5.200 millones para dar el sí a los presupuestos

Comisión bilateral Generalitat - Estado sobre la financiación singular en el Palau de la Generalitat. En la foto, En la foto, la consellera d’Economia i Finances, Alícia Romero ; el Ministro de Política Territorial y Memoria Democrática, Ángel Víctor Torres ; y el conseller de la Presidència, Albert Dalmau. / Ferran Nadeu / EPC
Quim Bertomeu
La comissió bilateral entre l’Estat i la Generalitat, el màxim òrgan de diàleg entre els dos governs, es reunirà dimecres vinent a Madrid, segons ha publicat aquest divendres l’Agència Catalana de Notícies (ACN) i ha confirmat EL PERIÓDICO. La reunió ha de servir per rubricar alguns dels projectes que el Govern de Salvador Illa i ERC han pactat per desencallar els pressupostos catalans d’aquest any. La seva convocatòria és un senyal més que el pacte pressupostari està encarrilat i es tancarà, amb tota probabilitat, la setmana vinent.
En la negociació pressupostària entre l’executiu català i el partit d’Oriol Junqueras, les dues parts han acordat l’impuls de tres projectes clau: una línia orbital ferroviària per unir la segona corona metropolitana sense passar per Barcelona; la creació d’una societat mercantil per agilitzar les inversions de l’Estat a Catalunya i la transferència d’una competència estatal a la Generalitat encara per concretar. Com que en els tres projectes el paper del Govern central és imprescindible perquè arribin a concretar-se algun dia, s’ha convocat aquesta bilateral perquè assumeixi que complirà amb la seva part. Com va avançar EL PERIÓDICO a principis de setmana, és una garantia que demanava ERC.
Serà la catorzena trobada d’aquest òrgan des que es va crear amb l’Estatut del 2006. A més, és la tercera vegada que es reunirà des que Illa va assumir el comandament de la Generalitat. Això el convertirà en el segon president que més vegades ha convocat aquest òrgan després del president José Montilla, que ho va fer set vegades en quatre anys. La bilateral només s’ha convocat quan a la Moncloa hi ha hagut governs del PSOE i només s’ha reunit amb regularitat quan a la Generalitat els executius també han estat socialistes. El Govern de Mariano Rajoy la va mantenir congelada durant tot el seu mandat (2011-2018).
- Pau Palomar, de Castellnou: de treure una de les millors notes de selectivitat a fer pràctiques de física a Suïssa i a estudiar als Estats Units
- Marxem molt tranquils, però ara hem de passar el dol
- L'última visita d'un Papa a Montserrat, fa 44 anys, va acabar amb tragèdia
- Pep Guardiola fa parada al Primavera Sound amb la seva filla abans de tornar a La Salle de Manresa
- La jutgessa sospita que Jonathan Andic es va desfer del mòbil perquè va desactivar l’aplicació de comptar passos just abans de viatjar a l’Equador
- Advocats experts en herències alerten d’un error habitual: «La successió s’obre en el mateix instant de la defunció»
- Pep Guardiola inaugura a la Salle la segona Cruyff Court de Manresa
- Últimes enquestes de les eleccions del Reial Madrid: així estan els sondejos entre Florentino Pérez i Enrique Riquelme