Presumpta corrupció
El TSJC cita a declarar l’exconseller Elena i Joan Herrera
El jutge els investiga per adjudicacions irregulars de l’Ajuntament d’Altafulla

Joan Ignasi Elena. | LORENA SOPENA / EUROPA PRESS
Germán González
L’exconseller d’Interior i diputat al Parlament per ERC, Joan Ignasi Elena, haurà de comparèixer dilluns com a investigat davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) acusat d’un presumpte delicte de prevaricació per contractacions menors irregulars de l’Ajuntament d’Altafulla entre 2017 i 2019. El tribunal, també ha citat com a acusat l’exlíder d’ICV Joan Herrera. El TSJC assumeix la investigació per la condició d’aforat d’Elena.
Els dos eren administradors de l’empresa SINERGIA Energía, Dret i Medi Ambient SLP (SINERGIA EDM), i haurien participat presumptament en contractes públics adjudicats de manera irregular per part del consistori, segons l’exposició raonada enviada pel jutjat del Vendrell al TSJC. Per aquest assumpte el Tribunal Suprem investiga el que va ser alcalde d’Altafulla entre 2011 i 2019 i ara diputat al Congrés, Fèlix Alonso Cantorné, de Sumar.
El cas se centra principalment en un contracte de serveis d’assessorament jurídic extern adjudicat a SINERGÍA EDM a partir del 18 d’octubre del 2017.
- L'escapada ideal de Catalunya per dormir fresquet: aquí, el termòmetre cau per sota dels 20 graus a l'estiu
- Jo mai dono el DNI': L'expert Bruno Pèrez Juncà explica com donar les teves dades de forma segura
- La sentència per l'atropellament d'un menor a Avià indigna la família, que ja ha anunciat que la recorreran
- «De petita, no teníem nevera ni aire condicionat. Hi estic acostumada»
- La Policia Nacional alerta: tingues sempre apagat aquest botó del mòbil
- L'empresa cremada a Artés demana a la Generalitat que l'ajudi a buscar una altra ubicació per poder continuar
- De la calor se’n fa un gra massa. Abans sí que en passàvem treballant a ma
- Mor als 76 anys Ramon Lliró Morell, pilar històric de l'empresa Maquinària Lliró de Manresa