Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Normes

Feijóo anuncia una llei com la de Díaz Ayuso perquè els no nascuts comptin a l’hora de rebre ajudes

El president del PP posa en dubte la «seguretat» del vot CERA i reclama fer-lo més «fiable»

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, intervé durant la clausura del II Fòrum de Diputacions, Cabildos i Consells del Partit Popular, a l’Auditori de Castelló, a 3 de juliol del 2026, a Castelló, el País Valencià (Espanya).

El president del PP, Alberto Núñez Feijóo, intervé durant la clausura del II Fòrum de Diputacions, Cabildos i Consells del Partit Popular, a l’Auditori de Castelló, a 3 de juliol del 2026, a Castelló, el País Valencià (Espanya). / Carme Ripollés - Europa Press

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google

Miguel Ángel Rodríguez

Madrid

Alberto Núñez Feijóo ha anunciat aquest dilluns que, si arriba a la Moncloa després de les pròximes eleccions, impulsarà una llei perquè els bebès concebuts no nascuts comptin ja a l’hora de sol·licitar ajudes com un membre més de la unitat nacional. Com ja va fer a Galícia el 2011 i seguint ara la línia de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, que ha tancat amb aquesta norma el curs polític, el president del PP ha deixat clar que la seva intenció serà elevar aquesta norma a rang nacional quan sigui cap de l’Executiu.

«Quan una dona està esperant un fill, entenc que això ja ha de tenir reflex en les ajudes, en les subvencions del sector públic. Això ho vaig fer l’any 2011 a Galícia, la presidenta de la Comunitat de Madrid ho ha reiterat i ampliat a l’Assemblea de Madrid i, sens dubte, si tinc responsabilitat de Govern faré una llei nacional perquè el concebut i no nascut tingui repercussió des del punt de vista econòmic i social en la família que l’està esperant», ha explicat en una entrevista a Antena 3.

La proposta de Feijóo arriba després que l’Assemblea de Madrid, a proposta del Govern de Díaz Ayuso, aprovés una llei dijous passat que estableix el reconeixement general de l’assimilació del concebut no nascut al fill ja nascut a l’hora de sol·licitar ajudes o prestacions o d’obtenir el reconeixement de família nombrosa. Feijóo va fer una cosa similar el 2010, tot i que el text de la Comunitat de Madrid és més general.

La llei de nets

Al marge d’aquest anunci, el president del PP també ha tornat a la polèmica llei de nets que va criticar durament la setmana passada pels 2,5 milions de sol·licituds que s’han rebut. Com ja va dir dies enrere, Feijóo ha denunciat la instrucció posterior a la norma que, segons diu, amplia el contingut de la llei de memòria democràtica, on es recollia qui podia obtenir la nacionalitat. «No es pot amb una instrucció facilitar la nacionalitat d’un ciutadà. […] Això és nul de ple dret», ha afirmat.

No obstant, ell mateix ha admès que no tenen «cap informació oficial» sobre el procediment que s’està realitzant per a les nacionalitzacions i que esperaran per veure si «algú declara il·legal aquesta instrucció». No obstant, ha afegit un nou element a les crítiques. Després de parlar d’«enginyeria electoral» perquè aquests nous espanyols passaran a incrementar el cens del vot CERA –el de residents a l’estranger–, Feijóo ha deixat caure que és necessari «incrementar més la seguretat perquè aquest vot sigui fiable» i ha donat a entendre que es podria produir que la papereta que envia per correu un espanyol a l’estranger no sigui la mateixa que arriba a l’urna.

Tracking Pixel Contents