Junts exigeix que Catalunya quedi fora del repartiment de migrants

Vox veu «diferent» la situació del repartiment de menors de la del 2024 / EFE/Reduan
Carlota Camps
Junts per Catalunya manté la seva posició en contra que Catalunya entri en el repartiment de menors migrants. La llei estableix que aquests han de ser acollits i que poden ser distribuïts entre les comunitats per evitar la saturació dels serveis al punt d’arribada.Junts per Catalunya manté la seva posició en contra que Catalunya entri en el repartiment de menors migrants. Després de l’entrada massiva d’unes 72.000 persones a Ceuta, es calcula que unes 70.000 han tornat al Marroc, però 2.000 més són als carrers de la ciutat autònoma i part d’aquestes són menors no acompanyats. La llei estableix que aquests han de ser acollits i que poden ser distribuïts entre les comunitats autònomes per evitar la saturació dels serveis en el punt d’arribada. El Govern espanyol i Junts van tancar un pacte el 2025 per reformar l’article 35 de la llei d’estrangeria i establir criteris per a la derivació de menors tutelats en territoris tensionats per la pressió migratòria, com les Canàries, que tutelaven més de 5.000 nens i adolescents. Amb aquest acord, Catalunya va rebre només 30 menors, mentre que Madrid va arribar als 700.El Govern i Junts van tancar un pacte el 2025 per reformar l’article 35 de la llei d’estrangeria i establir criteris per a la derivació de menors tutelats que es trobessin en territoris tensats per la pressió migratòria, com era llavors el cas de les Canàries –que tutelava més de 5.000 nens i adolescents–. Amb aquest acord, Catalunya va aconseguir rebre només 30 menors, mentre que Madrid van arribar als 700.
En el cas de Ceuta, com que la llei ja està reformada i en vigor, no es preveu que passi per una votació. I, si no hi ha cap canvi, en aquest cas s’hauran d’utilitzar els mateixos criteris per al repartiment, com l’esforç previ d’acollida i l’ocupació actual als centres de menors migrants, però també la renda per càpita o la taxa d’atur.En el cas de Ceuta, com la llei ja està reformada i en vigor, no es contempla que passi per una votació. I, si no hi ha cap canvi, en aquest cas s’hauran d’utilitzar els mateixos criteris per al repartiment, entre ells hi ha l’esforç previ d’acollida i l’ocupació actual als centres de menors migrants, però també la renda per càpita o la taxa d’atur "Junts no dona ni un vot si no es deixa Catalunya fora del repartiment", va dir la líder postconvergent al Congrés, Miriam Nogueras "C.
Subscriu-te per seguir llegint
- L’aigua de l’aire condicionat no sempre s’ha de llençar: aquests són els usos que li pots donar
- La Llei de Propietat Horitzontal et protegeix: si et toca ser president de la comunitat i tens més de 70 anys, pots demanar que et rellevin
- Sílvia Caballol, psicòloga i escriptora: 'Entre l’excés de feina i el buit de la inacció hi ha un punt fèrtil: el de l’activitat amb sentit
- La familia de Braulio, el veí de Còrdova desaparegut a Callús: 'Volem que ens diguin la veritat
- «La religió cada vegada serà menys herència i més elecció»
- Montserrat: 40 anys d’uns focs devastadors i d’una imatge icònica
- La tempesta descarrega amb força a la Catalunya central: calamarsa, vent i una caiguda dràstica de les temperatures
- Susanna Griso tria la Cerdanya per al viatge de noces: 'És el meu petit paradís