Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

L’Estat ofereix a la ciutat ampliar el pla de desenvolupament del 2022

La mesura extraordinària preveu fer actuacions econòmiques i socials

Govern i autonomies acorden enviar 45.000 vacunes

El vicepresident primer i ministre d'Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo (d), i el president de Ceuta, Juan Jesús Vivas (e), durant la seva reunió en el Palau de l'Assemblea de Ceuta, a 24 d'agost de 2026, a Ceuta (Espanya).

El vicepresident primer i ministre d'Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo (d), i el president de Ceuta, Juan Jesús Vivas (e), durant la seva reunió en el Palau de l'Assemblea de Ceuta, a 24 d'agost de 2026, a Ceuta (Espanya). / Marcos Moreno - Europa Press

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google

Pablo Gallén

Madrid

El vicepresident primer del Govern i ministre d’Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, va confirmar ahir a Ceuta la creació d’un comandament únic per coordinar la resposta de les diferents administracions a la crisi migratòria que viu la ciutat. Les noves actuacions econòmiques i socials plantejades pel Govern es canalitzaran a través d’una ampliació extraordinària del Pla Integral de Desenvolupament Socioeconòmic del 2022, que va aprovar l’executiu de Pedro Sánchez per respondre als incidents fronterers que ja va viure la ciutat el 2021 i que està dotat amb 354 milions.

Cuerpo va explicar que el Consell de Ministres declararà avui la Situació d’Interès per a la Seguretat Nacional a Ceuta. La finalitat, va afegir el ministre, serà reforçar la coordinació en una fase de la crisi en què el Govern considera que ja no estan en joc únicament qüestions de seguretat, sinó també la gestió dels expedients de les persones migrades, els menors i els sol·licitants de protecció internacional.

L’ampliació del pla socioeconòmic del 2022 serà l’instrument sobre el qual s’incorporaran les mesures destinades a reforçar la seguretat, atendre la situació migratòria i pal·liar els efectes econòmics de la crisi. Segons Cuerpo, el pla ha mobilitzat fins ara més de 180 milions d’euros. El Govern d’Espanya i l’executiu ceutí treballaran els pròxims dies per concretar mesures de xoc dirigides a empresaris, autònoms i treballadors a través d’ajudes i altres mecanismes.

En paral·lel, el Govern i les autonomies van acordar l’enviament de 45.000 vacunes a Ceuta per prevenir malalties infeccioses entre els immigrants assentats a la ciutat autònoma, informa Patricia Martín.

Tracking Pixel Contents