El govern central transferirà a la Generalitat el dèficit tarifari de Rodalies, al voltant d'uns 300 milions d'euros anuals, un acord que tindrà "un efecte directe" ja el 2022, si bé ha d'acabar de concretar-se en la Comissió Mixta d'Assumptes Econòmics i Fiscals que ha de celebrar-se abans que acabi el 2021.

Aquest és un dels principals acords aconseguits en el si de la tercera comissió bilateral d'infraestructures que s'ha dut a terme aquest divendres a Madrid, que han presidit la secretària d'Estat de Transports, Isabel Pardo de Vera, i el vicepresident català i conseller de Territori, Jordi Puigneró.

El dèficit tarifari és la diferència que existeix entre el cost total del servei i el recaptat mitjançant els bitllets de transport venuts (uns ingressos que solen situar-se entre un 43% i un 50% del total), i fins avui era l'Executiu estatal qui transferia directament aquesta quantitat a Renfe.

A més, s'ha acordat crear un grup de treball que ha de concretar en els pròxims mesos com abonarà l'Estat els 559 milions d'euros que deu a la Generalitat corresponents a l'exercici del 2008 en virtut de la disposició addicional tercera de l'Estatut, al mateix temps que aquest mateix grup ha de definir a quant ascendeix el total del deute dels anys 2009, 2010, 2011, 2012 i 2013.