Raquel Sánchez, sobre ampliar l'aeroport de Barcelona pel mar: "Cal buscar la solució més realista"

La ministra de Transports, Mobilitat I Agenda Urbana, Raquel Sánchez

La ministra de Transports, Mobilitat I Agenda Urbana, Raquel Sánchez / Francisco J. Olmo

Europa Press

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha afirmat davant la proposta que va rebre el Govern d'ampliar l'aeroport de Barcelona-el Prat construint una pista sobre el mar que "cal buscar la solució més factible, més senzilla i més realista" d'augmentar la capacitat de la infraestructura.

En una entrevista en el diari 'Ara', recollida per Europa Press aquest dissabte, Sánchez ha assegurat que aquesta pista afectaria de manera "agressiva" la zona marítima, i ha dit textualment que qualsevol proposta per ampliar l'aeroport ha de complir escrupolosament els requisits ambientals de la Comissió Europea.

En aquesta línia, ha defensat que la proposta plantejada per Aena suposava "renaturalitzar i fer un espai de protecció més gran del que hi ha ara" a l'espai natural de la Ricarda.

Desinversió a Catalunya

La ministra ha considerat que "la desinversió ha afectat el conjunt d'infraestructures de Catalunya", un problema que ha atribuït al govern del PP.

Davant aquest diagnòstic, ha afirmat que "l'escenari i la situació de Catalunya en dos o tres anys seran radicalment diferents als actuals", perquè l'actual Govern central està licitant i adjudicant projectes.

Preguntada pel traspàs de les competències de Rodalies a la Generalitat, Sánchez ha defensat que les vies de la xarxa estatal "no es poden traspassar de cap de les maneres ni a Catalunya ni a ningú", però ha apuntat que el Govern central està obert a analitzar les vies que només ofereixen un servei intracomunitari.

"Treballem en això amb la Generalitat, però necessitem el contracte programa per definir la transferència econòmica, és a dir, quin és el càlcul dels recursos que el Govern central ha de traspassar al Govern perquè pagui a Renfe, que n'és l'operador".