La cadena nord-americana de cafeteries Starbucks ha anunciat aquest dilluns la seva retirada del mercat rus, on ha operat durant 5 anys, unint-se a altres empreses com McDonald’s o Exxon Mobil que han pres mesures similars en reacció a la invasió russa d’Ucraïna.

La cadena tancarà 130 locals a tot el país, que aporten menys d’un 1% dels seus ingressos anuals, segons un comunicat de la companyia.

L’empresa ja havia anunciat la suspensió de les seves activitats comercials des del 8 de març passat.

Llavors, Starbucks va remarcar la seva condemna «als horribles atacs de Rússia a Ucraïna» i va avançar que, a mesura que evolucionés la situació, continuaria prenent mesures que anessin en línia amb els seus «valors».

Starbucks va apuntar que pagarà una compensació de sis mesos de salari als entorn de 2.000 treballadors que l’empresa té a Rússia.

La cadena de menjar ràpid McDonald’s va anunciar el març passat el tancament temporal dels seus 850 locals a Rússia i la congelació de les seves operacions, cosa que va suposar un cop considerable atesa la implantació de la cadena al vast territori rus.

El grup McDonald’s va anunciar la setmana passada que va arribar a un acord per vendre el seu negoci a Rússia a l’empresari i soci de la franquícia Alexandr Govor, cosa que permetrà conservar desenes de milers de llocs de treball.

«Segons les condicions de l’acord, el senyor Govor adquireix tota la cartera de restaurants de la cadena i la desenvoluparà sota una nova marca», va assenyalar McDonald’s en un comunicat, que destaca que l’empresari rus és soci des del 2015 i que a Sibèria operen 25 franquícies obertes per ell.