El tramvia del Bages, l'anomenat Trentram, està previst que tingui tres línies: una d'urbana per Manresa, que permeti la connexió dels FGC amb els de Renfe i que circula per la zona nord i oest de la ciutat, i dues més de comarcals, una de Súria a Manresa, que inclouria la connexió de Sant Joan, i una altra que faria de Sallent a Sant Joan creuant la capital del Bages. Aquesta proposta, que és la que planteja el govern, comporta un transbordament a l'estació de Manresa Alta.

Manel Villalante, director general de Transport Terrestre, va explicar ahir davant dels alcaldes i els mitjans de comunicació que "es tracta d'un esquema indicatiu", el que ha semblat més adequat als redactors de l'estudi informatiu, i que si el territori ho demana, pot ser susceptible de canvis.

La proposta de tramvia desperta punts de vista oposats segons la població. Des de Manresa, l'alcalde, Josep Camprubí (PSC), parlava ahir de "dia històric" i es comprometia "a vetllar perquè tots els agents econòmics anem tots a l'una". Súria, que tindria una estació en un espai pròxim al cinema Califòrnia, se sumava a l'eufòria de Camprubí. Antoni Julián (PSC), alcalde de Súria, afirmava ahir que des del seu govern "estem satisfets". En canvi, des de Sallent, s'hi veuen més pegues. La primera és que aquesta proposta de tramvia avorta la idea de fer un gran aparcament a Sallent que fos el punt d'enllaç entre les persones del nord del Bages i del Berguedà que viatgen en vehicle particular i els que podrien agafar en aquesta població un tren semiràpid per arribar a Barcelona. Sallent també té dubtes que es pugui fer una estació a Rocaus i una al pont nou, com es planteja, per desnivell. Per a l'alcalde, Jordi Moltó (CiU), "es perd l'oportunitat de fer un tren com" Déu mana.