Garantir que el projecte del tramvia del Bages no serà víctima de les retallades pressupostàries i que es complirà el calendari inicialment previst. És a dir, que l'any vinent es disposarà del projecte executiu i que el nou transport serà una realitat el 2015.

Amb aquest objectiu administracions, agents polítics, econòmics i socials de la comarca van fer públic ahir un manifest conjunt per reclamar que aquesta infraestructura no tingui aturador.

Amb aquest gest es volia deixar ben clara la unitat que hi ha al Bages per tenir tramvia, i perquè aquesta sigui una de les cartes de què disposi la comarca per ser competitiva. "El Bages estaríem molt amunt en un rànquing de les comarques més pacients, però la idea d'aprofitar les línies de tren de Súria i Sallent fa més de vint anys que l'hem posat damunt la taula", va destacar el president del Consell Comarcal, Josep Candàliga.

En la lectura del manifest hi eren presents l'alcalde de Manresa, Josep Camprubí; el president de la Cambra de Comerç, Pere Casals; i representants de diferents partits polítics i del teixit econòmic, com l'empresari Fèlix Salido.

Camprubí va deixar clar que "ningú no ens ha dit que el calendari que hi havia damunt la taula no fos el bo", però des de la comarca s'ha volgut fer un pas endavant i anticipar-se a qualsevol intenció per part de la Generalitat, responsable del projecte, que passés per demorar-lo més enllà del previst.

El manifest no només exigeix que el tramvia avanci, sinó que fa costat a les al·legacions que hagi presentat cadascun dels municipis afectats i, a més, demana millores que abasten el conjunt del projecte. Així, es posa de manifest la necessitat de crear aparcaments dissuasius a Sallent, a Súria i a la zona del Congost de Manresa "per afavorir la intermodalitat i l'accés" a la capital del Bages. També es reclama que l'accés a qualsevol dels recorreguts del futur tramvia es faci sense que calgui fer transbordaments a les estacions dels Catalans i de Renfe. A més, polítics i societat civil i econòmica bagenca posen en relleu en el manifest que el projecte s'ha d'entendre "com el punt de partida" d'una xarxa de tramvia més extensa, i en aquest sentit es reclama que "es comenci a treballar" en nous ramals cap a Sant Fruitós i Navarcles, cap a Balsareny i Navàs i cap a Sant Vicenç i el Pont de Vilomara.