Els Amics de la Gastronomia de Montserrat, una entitat impulsada pels restaurants de la zona i que actualment estava inactiva, prepara la seva "reactivació" per esdevenir un "element clau" del turisme que passa per Monistrol de Montserrat. El primer pas es va fer ahir al matí, amb una jornada que va concloure que el municipi pot treure molt més "rendiment" del que ha tret fins ara de l'atractiu turístic que té la muntanya.

Les propostes per a impulsar de nou l'associació i el comerç local, que van ser explicades pel president dels Amics de la Gastronomia de Montserrat, Cristian Domínguez, giren al voltant de la cuina i dels productes locals, molts d'ells exclusius de la zona, i del fet de saber mostrar-los (i vendre'ls) com a elements diferencials, únics, que ens podrem menjar a Monistrol i no a un altre lloc. Així, l'oferta gastronòmica ha de girar per força al voltant del mató, la mel, el tomàquet de Montserrat, els cigrons de Vilamaric, les herbes, l'oli de la varietat Palomar, els licors de Montserrat, les nous, el vi, el senglar, el bacallà i la mongeta del ganxet, entre d'altres productes que s'hi podrien anar afegint a mesura que l'entitat agafi empenta.

Fins ara, els productes locals ja hi eren. També hi eren els restaurants. I, fins i tot, l'associació estava creada. Tot estava allà, però no hi havia un full de ruta clar, concís i comú a seguir. Aquesta és part de la feina que es va desgranar ahir a la jornada, i que passa per "oferir la gastronomia típica de la zona destacant-ne els menús, utilitzant productes de proximitat, elaborant plats especials en celebracions puntuals" i, més concretament, en la Fira de la Coca i del Mató, un certamen plenament instaurat al municipi que cada any atreu visitants d'arreu de Catalunya.