És la posició dels promotors davant la majoria d'al·legacions, que consideren que primer cal afrontar l'ordenació urbanística i aeronàutica de tot el recinte abans d'impulsar qualsevol activitat puntual.

Quinze de les setze al·legacions que s'han recollit toquen aquest punt: demanen que no es faci res fins que s'hagi aprovat el PDUA, el document que precisament ha de definir el model de futur de l'aeròdrom (usos, capacitat màxima, activitats compatibles o la consonància amb l'entorn, entre d'altres). Els al·legadors entenen que l'ampliació (d'uns 11.000 metres quadrats) és improcedent sense disposar del pla, ja que "el projecte ha de respondre a l'ordenació que determini dit plantejament". És a dir, sostenen que es necessita el pla per saber els edificis que es poden construir o les activitats que pot acollir l'aeròdrom. I entenen que si es fa al revés (primer els edificis i després el pla), el PDUA pot quedar condicionat a l'ampliació que es vol començar a fer ara mateix.