Els responsables dels dos ports més importants de Catalunya pel que fa a la importació i a l'exportació posen la mirada en la Catalunya de l'interior. Barcelona celebra que la inversió més important que afronta a partir d'ara estigui vinculada a una empresa del Bages, Iberpotash, i Tarragona té la necessitat d'obrir-se a nous mercats per créixer. A Tarragona hi ha una gran entrada de productes alimentaris i es reclama la transformació total de la A-27 en autovia de cap a cap per arribar a la Catalunya Central i l'àrea de Lleida a través de Tàrrega. Ahir, responsables de les dues institucions portuàries van ser a Manresa, a la Cambra, convidats per aquesta institució i el Cercle d'Infraestructures, on van poder rebre les opinions d'empresaris i polítics del territori.

Alberto Carbonell, director general del Port de Barcelona, es va mostrar convençut que allò més important per obrir el port és que millorin les infraestructures més properes i en aquest sentit va celebrar la disposició del ministeri de Foment de fer una autovia independent de la ronda litoral per accedir directament a la zona de càrrega marítima.