L'empresa Ferrovial destaca en el seu informe trimestral sobre l'estat de comptes que la filial Autema ha tingut un important increment de trànsit beneficiada per "l'impacte positiu de les obres a la [carretera] alternativa [C-55]". El comentari, reproduït en el document que l'empresa penja al seu web corporatiu, va encendre ahir els ànims de la plataforma No més morts a la C-55. Indignació en aquest grup i en desenes de persones que comparteixen la inquietud per la millora de la seguretat en aquesta carretera i la necessitat de Manresa i comarca de tenir una via de comunicació amb Barcelona de qualitat, gratuïta o a uns preus que no siguin tan abusius com els actuals. Autema és la carretera de peatge més cara de l'estat, tret de tres vies amb túnels.

En els primers nou mesos de l'any, l'autopista va tenir un increment de pas de vehicles del 7,2%, segons les dades d'Autema, el que situaria la via amb uns registres de prop dels 15.000 vehicles/dia. Aquest augment de trànsit encara és molt més notable en el cas dels camions (11%). I la tendència de l'any és que el percentatge d'increment sigui superior. En el tercer trimestre, les xifres eren del 9,6% d'increment global de trànsit. Les obres, en el darrer mes -no comptabilitzat- encara han estat més molestes i la situació es pot allargar perquè les intervencions que hi ha previst el departament de Territori i Sostenibilitat no estan pas del tot executades.

Fina Casals, portaveu de la plataforma No més morts a la C-55, està indignada amb el comentari de l'informe de Ferrovial, perquè "sembla que es riguin" dels usuaris, mentre "no hi ha manera que davant la situació de col·lapse a la C-55 s'aixequin barreres a l'autopista". Casals manté que "hi ha una voluntat del govern d'afavorir que hi hagi més usuaris a l'autopista, i tot es fa en aquest sentit". Des del departament de la Generalitat s'ha insistit en diverses ocasions que les obres responen, estrictament, a la voluntat de reduir tant com sigui possible els accidents mortals.

Casals admet que calen obres per fer la C-55 més segura, però la mateixa intervenció, que ocasiona cues, i la previsió de tenir una carretera amb 8 km de mitgera de formigó, amb radars i carrils estrets entén que acabarà sent un benefici per a Autema, que captarà el conductor cansat de passar per una carretera que cada dia és més lenta i que no posa fi a un altre dels problemes, que és el col·lapse.