El Berguedà disposarà de sis quilòmetres i mig més d'autovia, a partir del punt on ara s'acaba la C-16 amb dos carrils per sentit (a la variant de la capital berguedana) i fins a la sortida del túnel de Berga. Si més no, el 2016 aquesta obra disposarà del projecte executiu i estarà a punt per licitar-se quan hi hagi dotació pressupostària. Aquest és el compromís i la novetat que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va portar ahir al Berguedà en una trobada amb els alcaldes del tram de la C-16 on s'estan enllestint unes obres de millora de la seguretat (de Berga a Bagà).

Aquesta promesa atén una demanda que en el seu moment van expressar agents econòmics i polítics de la comarca, tal com va recordar ahir el mateix conseller, i s'inclou en el projecte de construcció d'un carril reversible en aquest mateix tram on ara s'ha estat actuant, per adequar-lo a la necessitat puntual del trànsit dels caps de setmana.

El conseller va posar de manifest que "hem vist que la situació d'aquesta carretera admet un desdoblament del tram fins passat el túnel de Berga. Era una petició del territori, que ens demanava una solució definitiva a aquest tram. Hem vist que aquesta solució és factible, ja que la carretera ho resisteix sense haver de fer coses inabastables". "Tindrem el projecte executiu redactat el 2016, tal com es va dir, i és una obra que s'ha de poder licitaren el segon tram de la legislatura", alhora que va incidir que "l'orografia de la comarca és la que és i allargar més tram desdoblat del que estem projectant ens hauria obligat a fer un traçat alternatiu inabastable". La perllongació de l'autovia en el tram previst suposarà la perforació d'un nou túnel paral.lel al de Berga.