L'efecte obres al tram sud de la C-55 ja té una traducció numèrica en el trànsit. Si més no, se n'hi pot atribuir una bona part. L'autopista Terrassa-Manresa (C-16), que és l'alternativa de pagament, ha vist com l'any passat registrava un augment del 27% el pas de vehicles pel peatge de Castellbell-Sant Vicenç, comptant-hi tant els que continuaven el seu trajecte per aquesta via (peatge troncal) com els que en sortien en aquest punt (lateral).

En xifres absolutes, l'autopista va tenir en el pas per barreres una mitjana diària de 17.772 vehicles. Una dada que suposa el segon any de creixement, després de sis exercicis consecutius de caiguda que han coincidit de ple amb el període més accentuat de crisi econòmica.

Però el que fa encara més rellevant i eloqüent la xifra del 2015 és emmarcar-la en el global de la trajectòria de l'autopista. Aquests 17.772 vehicles passant per caixa suposen el cinquè millor dels seus 27 anys complets de funcionament d'aquesta carretera.

Fa tot just dos anys, el 2013, la C-16 va arribar al seu punt més baix de circulació en una dècada (13.662 vehicles de mitjana diària). I només en aquest salt de dos anys, l'increment ha estat del 30%. Amb el volum de trànsit registrat, aquest 2015 s'ha situat en els nivells del 2009, que era el segon any de descens en plena recessió, després que el 2007 hagués tocat sostre amb gairebé 21.000 vehicles de mitjana diària, tal i com es pot veure en la gràfica.