Els polígons industrials de Sant Isidre i Casanova-Riu d'Or de Sant Fruitós de Bages quedaran connectats abans de final d'any amb un pas elevat a la carretera de Berga pensat per a vianants i bicicletes.

Feia temps que l'Ajuntament de Sant Fruitós estudiava aquesta proposta i s'havia marcat com a objectiu executar-la dins d'aquest mandat. No pensava fer-ho aquest any, però "els bons resultats" que hi ha hagut amb la liquidació del pressupost del 2015 han animat l'equip de govern a portar a terme l'obra més aviat del que tenia previst, i ja s'hi han posat a treballar, segons va explicar l'alcalde, Joan Carles Batanés.

La junta de govern va aprovar fa uns dies adjudicar la redacció del projecte a Enginyeria Berrysar per uns 14.00o euros, i aquesta setmana ja s'han fet els primers sondejos i estudis topogràfics sobre el terreny per avançar en el projecte, que ha d'estar redactat el 29 d'agost amb l'objectiu que l'obra estigui del tot acabada a final d'any. Un cop l'Ajuntament disposi del projecte sabrà exactament quant valdrà construir aquesta passarel·la, però, segons l'alcalde, es calcula que tindrà un cost d'entre 400.000 i 600.000 euros.

El pas elevat es construirà a l'extrem nord d'aquests dos polígons, seguint l'antic pas que travessava la Sagrera i comunicava el nucli de Sant Fruitós de Bages amb el camí que va cap al parc de l'Agulla, aproximadament entre els carrers Moixeró i Aneto. Actualment, aquest camí encara s'utilitza per anar a peu, però queda tallat per la carretera, i sovint la gent "travessa sense miraments", i posa en risc la seva seguretat. Aquest és un dels motius pels quals aquesta obra "és molt important per al govern municipal", segons va apuntar l'alcalde, tenint en compte que és un pas freqüentat per veïns que volen anar al parc de l'Agulla, o simplement a comprar en algun establiment comercial d'aquests polígons sense haver de moure el cotxe un cop l'han aparcat en una de les dues bandes.

Serà una passarel·la a l'estil de les que ja hi ha construïdes a la zona del Guix, en aquesta mateixa carretera, o bé a la Rosaleda, per sobre la carretera que va cap a Vic, i "serà com un entremig de totes dues", segons va apuntar Joan Carles Batanés.

Les mides exactes tant d'alçada com de llargada i amplada les definirà el projecte, però, quant a l'estructura, es preveu un pas elevat sense ascensor ni escales, que serà tot a base de rampes per facilitar l'accés també a persones amb cotxets o amb problemes de mobilitat.

Una carretera transformada

Aquesta obra culminarà un seguit d'actuacions que darrerament s'han anat duent a terme a la carretera de Berga de Sant Fruitós (la C-16c) per millorar la seguretat tant per als vehicles com per als vianants.

Primer, es va construir una rotonda a la zona de l'antic Menfis per endreçar la circulació a l'enllaç de la C-16c amb l'autopista C-16 i el polígon de la Serreta. Fa uns pocs mesos va entrar en funcionament una nova rotonda uns metres més al sud d'aquesta mateixa carretera per reduir la perillositat a la cruïlla que comunica la sortida de Sant Fruitós pel Paidos amb la mateixa carretera de Berga i el camí que va cap al cementiri, que també és un lloc de pas força freqüentat a peu. Finalment, aquest seguit d'actuacions culminaran abans no s'acabi l'any amb la construcció de la passarel·la que unirà els dos polígons industrials.