La C-55 va estar tallada durant tota la tarda d'ahir entre Olesa i l'aeri de Montserrat pels treballs de retirada del camió accidentat el 27 d'abril que va caure al riu Llobregat i on va morir el conductor. A 2/4 de 7 es va reobrir al trànsit.

Dues grues de gran tonatge (90 i 110 tones) es van encarregar d'aixecar les restes del vehicle, d'unes 20 tones, i de traslladar-lo de la llera del riu fins a la mateixa carretera, salvant un important desnivell. L'operació d'aixecament del camió va ser relativament ràpida, ja que en poc més de mitja hora es va poder treure'l de l'aigua i col·locar-lo sobre l'asfalt.

Posteriorment, els operaris, ajudats amb les grues, es van encarregar de donar la volta al vehicle sinistrat i separar la cabina del remolc per poder retirar-lo de la via i portar-lo al dipòsit. Allà restarà fins que el jutge doni per tancada la investigació relativa a l'accident. Al mateix temps que es retirava el vehicle, agents dels Mossos d'Esquadra van realitzar una inspecció visual a la cabina per intentar trobar algun element que ajudi a esclarir les causes del sinistre.

En aquest sentit, fonts de la policia autonòmica van assegurar que tot sembla indicar que el conductor del camió va morir de forma natural abans de produir-se l'accident. En l'autòpsia no s'ha trobat aigua als pulmons, tot i que la cabina va quedar enfonsada dins del riu. En tot cas, asseguren que aquesta hipòtesi l'acabaran de confirmar les analítiques practicades a la víctima, els resultats de les quals es traslladaran directament al jutge.

La delicada i espectacular operació va ser coordinada per l'empresa Gruas Rubió-Pubill. Un dels seus responsables, Joan Rubió, va explicar que la dificultat més gran que es van trobar és que el camió «estava dins l'aigua» i que, per tant, «no vèiem el que havíem de fer». En el dispositiu també hi van participar, a més d'operaris de l'empresa, personal de carreteres i sis patrulles dels Mossos d'Esquadra, a més d'agents de la divisió subaquàtica.

En l'horari de l'afectació a l'eix del Llobregat -que va començar a les dues de la tarda i es va allargar fins a dos quarts de set-, el Servei Català de Trànsit va activar el protocol de desviament gratuït cap a la C-16, i es van aixecar les barreres del peatge de Sant Vicenç de Castellet. Els conductors provinents de Barcelona i Abrera van ser desviats a l'altura d'Olesa per la C-1414 cap a Esparreguera, on van enllaçar amb la A-2. Els vehicles que circulaven des de Manresa podien agafar la C-58 a partir de Castellbell i el Vilar o bé la B-112, a l'altura de l'aeri, fins a Collbató i continuar per la A-2. L'accident mortal va tenir lloc el 27 d'abril.