El departament de Territori encara té un altre projecte adjudicat i pendent d'executar a l'entorn de la C-55 i que, segons va anunciar ahir, preveu que es comenci a materalitzar al llarg de les properes setmanes. Es tracta de la instal·lació d'una xarxa de panells de control i informació, amb la qual es vol monitoritzar aquest carretera i el seu entorn immediat.

Com en el seu moment ja va avançar Regió7, el projecte preveu la instal.·ació d'una completa xarxa de panells electrònics i sensors, amb l'objectiu de poder detectar i informar amb la màxima rapidesa de qualsevol incidència que afecti el polèmic tram sud de l'eix del Llobregat. La proposta inclou la instal·lació de panells d'informació variable en diversos punts de la C-55 i la C-16 i en altres carreteres que hi connecten que indicaran l'estat de les vies i del trànsit, i que establiran el temps de recorregut. Aquests panells seran en forma de pòrtic o banderola, és a dir, que quedaran just a sobre dels carrils.

En el tram de la C-55 comprès entre Castellbell i el Vilar i Manresa, s'instal·laran senyals de missatge variable (col·locats al costat de la calçada) per informar els usuaris de la velocitat màxima o de restriccions de trànsit en funció de l'estat de la carretera i de possibles incidències. També es disposarà un sistema de sensorització a la calçada, integrat als panells informatius, que permetrà, per exemple, adaptar les restriccions del trànsit a les condicions meteorològiques (pluja, neu...). L'objectiu és tenir un registre instantani de l'estat d'aquesta via i de qualsevol incidència que hi tingui lloc, i alhora disposar a través d'aquests panells d'un mitjà per traslladar informació immediata als conductors. Tant per alertar d'aquestes incidències com, sobretot, per poder comunicar les alternatives que s'habilitin (essencialment, l'aixecament de bar-reres a l'autopista) si les circumstàncies obliguen a tallar totalment o parcial la carretera.

El model de referència per aplicar tot aquest sistema són els túnels més moderns que hi ha a Catalunya i que gestiona la Generalitat (com per exemple els de Bracons) i les autopistes i autovies. El pla inclou un sistema de detecció automàtic d'incidències amb dos elements: un de continu al llarg de tot el tram i un altre en punts concrets mitjançant càmeres amb detecció automàtica d'incidències.