A la prova d´avaluació de quart d´ESO realitzada l´any passat, que afecta la totalitat de l´alumnat matriculat en aquest curs (més de 65.000 alumnes), les puntuacions mitjanes globals en llengua castellana (amb 77,2 punts) van ser lleugerament superiors a les de llengua catalana (74,6) amb una diferència de 2,6 punts, segons les dades del Consell Superior d´Avaluació del Sistema Educatiu.

En aquest sentit, el consell constata en els Quaderns que publica amb les dades de la prova d´avaluació que «els resultats en llengua catalana i castellana evidencien que el sistema educatiu català proporciona un coneixement equiparable de les dues llengües oficials de Catalunya».

Una altra dada que aporta és que «els bons resultats en una de les llengües s´associen a bons resultats en l´altra».

Quant a les proves de sisè d´educació primària, l´any passat la puntuació de llengua catalana va ser de 75,8 punts, i la puntuació de la castellana de 73,4, per la qual cosa el departament afirma que «l´alumnat català passa a l´educació secundària obligatòria amb un domini efectiu i similar de les dues llengües oficials».