L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) del Bages va tramitar durant el 2017 un total de 82 consultes sobre comerç electrònic, de les quals 17 van derivar en reclamacions. Vuit d'aquestes, van acabar sent derivades als Mossos per indicis de delicte, per publicitat a Instagram de pàgines de comerç electrònic ubicades a la Xina que prometien productes de marca a preus irrisoris i després no arribava el producte al consumidor.

L'OCIC alerta de la l'existència de frau davant la pràctica en augment de la compra online, especialment pel que fa a rebaixes i devolucions, i dóna un seguit de recomanacions per prevenir-los. D'una banda, deixa clar que les botigues online estan subjectes a la mateixa normativa que les tradicionals i, per tant, els consumidors gaudeixen dels mateixos drets que quan compren a un establiment físic. També explicita que tot negoci ha d'oferir un mínim de 14 dies per retornar qualsevol compra, excepte productes personalitzats, peribles, i que no es poden reutilitzar per raons d'higiene, per exemple.

Quant a passos d'autoprotecció, es recomana verificar que el lloc web del comerç faciliti mitjans de contacte amb el consumidor, localitzar al seu social de l'empresa, veure si disposa de segells de confiança, revisar comentaris d'antics usuaris del servei, o de si existeix la possibilitat d'un sistema de pagament PayPal... En matèria de rebaixes, L'OCIC recomana que els consumidors comprovin que els productes rebaixats mostrin el preu original juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa. Els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que els que tenien a preu no rebaixat. Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.

Finalment, i en cas de disconformitat, també es recomana demanar el full oficial de reclamació a l'empresa o bé contactar-hi a través d'un mitjà que en deixi constància, i conservar sempre les factures o tiquets de compra.