L'Ajuntament d'Artés iniciarà, a partir d´aquest divendres, la tercera edició dels Pressupostos Participatius per definir com han de ser els comptes municipals de l´any 2019. L´edició d´enguany es presenta renovada ja que, gràcies al finançament d´una subvenció de la Diputació de Barcelona, l´Ajuntament està rebent el suport d´una empresa externa, la cooperativa l´Arada.

Així doncs, les assemblees temàtiques començaran amb un breu anàlisi tècnic i s´explicaran les línies estratègiques generals que s'estan portant a terme, tant des dels serveis tècnics de l´Ajuntament com des dels diferents Consells Temàtics. Després es treballarà en grups al voltant de les línies estratègiques exposades, per poder generar diàleg, reflexió i anàlisi amb més profunditat dels temes i les propostes. A continuació, els diferents grups explicaran les diferents propostes que han treballat i les reflexions associades i, finalment, es redactaran les propostes que es veuen més necessàries i interessants de l´àrea en conjunt.

Amb aquesta metodologia, les assemblees volen ser espais on s´analitzi i debati les diferents necessitats de la vila i es prioritzi on dedicar recursos econòmics del consistori per fer possibles les propostes.

Les diferents assemblees temàtiques seran a les 7 de la tarda a la Sala d´Actes de Cal Sitges. La primera es farà aquest divendres i es dedicarà a l´àmbit de Joventut.

Treball a les escoles

Paral·lelament a les assemblees temàtiques, ja han començat també el treball a les escoles. Segons apunten des del consistori, «com que una de les finalitats dels pressupostos participatius és la de promoure la cultura de la participació, és molt important aquesta part del procés». Amb els Pressupostos Participatius Infantils l´alumnat de 5è i 6è de les escoles de la vila també fan propostes i després les voten per a prioritzar-les. Les seleccionades també es podran votar a la consulta popular.

Un cop finalitzin les diferents assemblees i estiguin definides i valorades les propostes, hi haurà la Consulta Popular, que es farà de l´1 fins al 16 de desembre. A la consulta es podran votar 10 propostes i es podrà fer tan presencialment, a l´Oficina d´Atenció Ciutadana de l´Ajuntament, com telemàticament , a través de la pàgina web participa.artes.cat. Un cop finalitzada la consulta, l´Equip de Govern elaborarà el pressupost municipal per l´any vinent, intentant incloure el màxim de propostes plantejades per la ciutadania.

La idea de l´Equip de Govern és consolidar en l´edició d´enguany, la darrera abans de les eleccions municipals, la metodologia feta servir i seguir avançant en les quotes de participació que, tot i que fins al moment han estat força bones, són molt millorables. Aquestes van ser d´un 12% en la primera edició i d´un 9% en la segona.