Més del 80% de les parcel·les buides de Sant Fruitós han estat netejades enguany per prevenir els incendis. Una dada que s'ha d'emmarcar en el fet que aquest ha estat el primer any d'aplicació de la taxa aprovada i pública per la realització de les tasques de neteja de forma subsidiària per l'Ajuntament.

De les 464 parcel·les que s'han inspeccionat, 262 han estat netejades pels mateixos propietaris de les parcel·les i 112 han estat executades per part de l'Ajuntament. En les noranta parcel·les restants no s'hi ha pogut actuar per disposar de tancament o per altres casuístiques que estan sent objecte d'estudi per la millora de l'ordenança.

Els treballs es van començar a desenvolupar el passat 15 de maig seguint les directrius de la ordenança reguladora de terrenys, que es va modificar amb la voluntat d'evitar els problemes que comporta una mala o nul·la actuació dels propietaris i que poden derivar en incendis.

Fonts municipals han destacat que per primera vegada s'ha assolit que el compliment de l'ordenança hagi estat molt elevat, "ja sigui per pròpia iniciativa dels propietaris o ja sigui per l'execució subsidiària municipal".

Tal i com ja va explicar Regió7 el juliol del 2017, l'Ajuntament de Sant Fruitós va posar en marxa la mesura d'assumir la neteja de les parcel·les del municipi on el propietari no actués, però carregant-li la taxa corresponent per la feina feta.

Això es va traduir en una modificació de l'ordenança reguladora dels terrenys perquè inclogués aquesta obligatorietat, que responia a l'objectiu de garantir la seguretat dels ciutadans davant el risc d'incendi que hi ha cada estiu en un municipi amb molt habitatge dispers per la quantitat d'urbanitzacions que hi ha.

L'ordenança anterior ja preveia el deure dels propietaris de mantenir netes les seves parcel·les urbanes, forestals i agrícoles, però n'hi havia que no complien tot i rebre els corresponents avisos per part de l'Ajuntament. Amb la modificació, s'estableix l'obligatorietat de tenir netes les parcel·les abans del 15 de maig, i en cas que el propietari no actui correctament, és el consistori qui encarrega la neteja però aplicant directament al propietari la taxa corresponent en funció dels metres quadrats d'espai i del tipus de sòl, segons si és urbà, rústic o forestal.