La rotonda que des de fa un any està pendent de construir a Cardona, a la cruïlla de la carretera BV-3001 amb el carrer que porta cap al camp de futbol i el complex del Parc Cultural de la Muntanya de Sal, es començarà aquest mes de novembre. De fet, es tracta d'una represa, ja que les obres (que van a càrrec de la Diputació, com a titular de la carretera) es van iniciar el setembre del 2017. Però la primera intervenció que s'hi va fer van ser cates en el subsòl, a partir de l'anàlisi de les quals es va determinar que calia realitzar obres complementàries, bàsicament la construcció de murs de contenció, per garantir la plena estabilitat d'aquest espai. L'envergadura d'aquesta intervenció annexa ha obligat a fer un nou projecte (específic per a aquests nous treballs) i a obrir un procés d'adjudicació en paral.lel, que ara ja s'ha formalitzat cap a la mateixa empresa.

Els primers treballs que es van fer quedar aturats el novembre de l'any passat i des de llavors només s'ha fet una petita prospecció arqueològica a principi d'any, a l'entorn del punt on s'ha de construir el nou nus viari.

La rotonda que es construirà just davant del pavelló municipal farà 30 metres de diàmetre sense comptar les voreres exteriors, tindrà una illeta central de 12 metres, un carril circular de 9 metres d'amplada, i voreres perimetrals d'un mínim d'1,20 metres d'amplada. Per poder creuar a peu a banda i banda tant de la carretera del Miracle com de la Mina, s'han dissenyat diversos passos de vianants.

La nova infraestructura permetrà distribuir el trànsit entre la façana sud i el centre del poble. Fa temps que l'Ajuntament de Cardona té pendent de construir una rotonda que reguli el trànsit en aquesta cruïlla, perquè ja figura en el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal, però no s'ha impulsat fins ara, coincidint amb la millora de tot l'entorn que ha comportat la construcció del nou camp de futbol. I és que aquesta nova infraestructura ha de servir per ordenar el trànsit en un espai que es preveu que cada vegada sigui més utilitzat, amb el nou camp, el pavelló, les piscines municipals i les pistes de tennis, com també tota l'àrea d'accés a la muntanya de sal.

Ara, la cruïlla entre aquestes dues carreteres (que fa desnivell) no permet el gir a l'esquerra per anar al centre del poble venint de la muntanya de sal, i encara menys amb autocar. En canvi, la rotonda sí que el facilitarà, i permetrà reduir la velocitat en un espai on actualment se sol circular excessivament ràpid. El 80% d'aquesta obra serà finançada per la Diputació de Barcelona, i la resta, per l'Ajuntament.