El Consorci Viari de la Catalunya Central ha demanat una reunió urgent amb la Generalitat per exigir que les bonificacions actuals a l'autopista C16 es mantinguin fins a la implantació del sistema de vinyeta. Des del decret 161/2015 tots els vehicles que circulen per aquesta via tenen una reducció del 45% de dilluns a divendres no festius, però aquest decret deixarà d'estar en vigor a partir de l'1 de gener de 2019. Des d'aleshores, només tindran descompte els turismes amb sistemes de pagament a través de l'app Satelise instal·lada al mòbil o Teletac en hores punta de dilluns a divendres no festius.

El president del Consorci Viari, Ferran Estruch, ha explicat que «no podem permetre que es faci cap pas enrere en l'àmbit de la mobilitat. Les bonificacions s'han de mantenir i, en la mesura del possible, ampliar la franja horària. I és del tot necessari saber el calendari d'implantació del sistema de vinyeta per aixecar les barreres i garantir una circulació més ràpida al conjunt de veïns i veïnes».

De fet en la reunió es va acordar sol·licitar a la Generalitat que el tram d'autopista Sallent - Sant Fruitós - Sant Vicenç estigui bonificat les 24 hores del dia i no només en hores punta. El Consorci, així com també els alcaldes de la comarca, considera que la obligatorietat de disposar d'un sistema digital per tenir dret a les bonificacions reduirà el nombre de vehicles que passaran per l'autopista C16, i per tant es reduirà la despesa per la Generalitat en concepte de bonificacions. En aquest sentit aquesta reducció de la despesa permetria ampliar les bonificacions durant les 24 hores del dia i no només en hores punta.

A més, el Consorci Viari també exigirà a l'executiu acabar amb els "incompliments" en el protocol d'aixecament de barreres de l'autopista C16 quan hi ha alguna incidència a la C55 i a la C58, una situació que els darrers dies s'ha repetit en diverses ocasions. El darrer exemple de mal funcionament, segons el Consorci, va ser el passat 9 de novembre quan una incidència a Castellbell i el Vilar va obligar a tallar la C55, però les barreres de l'autopista només es van aixecar dues hores i el col·lapse no es va poder evitar.

Per últim, es sol·licitarà a la Generalitat la millora de l'accés a l'autopista a la zona de l'Hospital General de Manresa (zona de Cal Gravat) ja que es considera una incorporació molt perillosa tal i com està, i es demanarà que es construeixi un carril d'incorporació. Aquesta solució també es demanarà a la sortida en direcció a la comissaria dels Mossos d'Esquadra.