El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va visitar ahir l'accés al polígon de les Vives de Sant Vicenç de Castellet i prèviament va participar en un esmorzar empresarial a la Cambra de Comerç de Manresa. Durant la seva estada al Bages, Calvet va defensar les actuacions a la C-55 i va reconèixer que el Govern no disposa del pressupost per al desdoblament.

El conseller va defensar les actuacions fetes per millorar la seguretat a la C-55 i el sistema de descomptes a la C-16. Calvet va afirmar que s'hi han invertit més de 14 milions d'euros i que es preveu invertir-ne 12,8 més per augmentar la seguretat, i va destacar que aquestes actuacions «han permès reduir tant la sinistralitat com la mortalitat a la carretera».

Pel que fa al desdoblament de la carretera, va admetre que el Govern no disposa dels 115 milions d'euros que caldria per fer-lo efectiu. Mentrestant, va assegurar que el Govern vol afrontar el problema de capacitat de la carretera C-55 amb una millora del transport públic i amb una millor gestió de la C-16, en espera de poder implantar l'eurovinyeta, perquè «volem una Catalunya lliure de peatges i en la qual mitjançant una tarifa plana es puguin utilitzar les vies d'altes prestacions», va assegurar.

Pel que fa al transport ferroviari, el conseller va criticar l'anunci fet aquesta setmana pel ministeri de Foment a la delegació bagenca que es va desplaçar fins a Madrid de licitar aquest estiu obres per millorar la seguretat, que consistiran en la instal·lació d'un mecanisme que s'anomena Bloqueig Automàtic Banalitzat (BAB), que permet la frenada automàtica. Segons Calvet, aquesta inversió fa més de 10 anys que s'hauria d'haver fet, ja que estava inclosa al Pla de Rodalies de Renfe.

En aquest sentit, el conseller de Territori i Sostenibilitat va recordar, un cop més, la manca d'inversió en infraestructures per part de l'Estat, sense la qual, va assegurar, «difícilment es pot donar un bon servei».