L'autopista Terrassa-Manresa s'apropa als seus millors registres històrics de trànsit. Però en tot el corredor del tram sud que formen la C-16 i la C-55 el pes clarament majoritari el continua assumint aquesta carretera. L'autopista ha crescut en usuaris, però ha estat en paral·lel a un augment general del trànsit en tot aquest tram, de manera que la C-55 segueix amb mitjanes de trànsit per sobre dels 30.000 vehicles a l'altura de Castellgalí, i d'uns 36.000 a la variant de Manresa.

Centrant-nos en la C-16, l'any passat van passar pel peatge de Sant Vicenç-Castellbell un total de 19.246 vehicles cada dia, sumant els que van utilitzar la barrera central (és a dir, els que van continuar el seu trajecte per aquesta via ràpida, ja sigui en sentit nord o sud) i els que ho van fer per la lateral (els que en van entrar o sortir en aquest punt). És el primer cop que supera la xifra dels 19.000 des de fa una dècada.

El 2018 ha estat el cinquè any consecutiu que l'autopista Terrassa-Manresa ha crescut en volum de trànsit al peatge del Bages, amb una progressió més que notable que està fent possible que recuperi el que va perdre en sis anys de davallada contínua. En concret, una mitjana de 16.397 vehicles al dia van circular l'any passat per la barrera central (el 4,4% més que l'any anterior), mentre que la lateral va registrar una intensitat mitjana diària de 2.849 (un creixement del 7,5%). Els camions va suposar el 7,5% del trànsit total. Fonts del departament de Territori de la Generalitat subratllen que aquestes dades suposen «un increment important de trànsit respecte el 2017», i que el trànsit de vehicles pesants «s'ha incrementat significativament en tots dos recorreguts». I valoren que «part d'aquests resultats es poden explicar per la política de descomptes i bonificacions de la Generalitat per afavorir la mobilitat en aquest àmbit». Considera que és eloqüent que on hi ha hagut creixements més importants és en la barrera lateral, que interpreten com a moviments locals. Els descomptes més recents es van introduir el gener del 2016. En aquests tres anys, l'augment de trànsit que s'ha registrat al peatge de la C-16 ha estat del 14,6% (2.461 vehicles al dia més).

Des que el 2014 va començar a remuntar, en els tres exercicis posteriors els creixements sempre han estat per damunt del 5% en relació amb l'any precedent. Entre el 2013, que va ser l'últim any del declivi (amb un total de 13.662 vehicles diaris), i el 2017 hi ha hagut un creixement del 43,7%. En xifres absolutes, l'any passat van creuar la barrera del peatge de Sant Vicenç-Castellbell gairebé 6.000 vehicles més de mitjana diària que quatre anys enrere.

Amb aquesta tendència a l'alça, l'autopista s'apropa progressivament als 20.000 vehicles diaris, llindar que és el sostre màxim que fins ara ha superat aquesta via ràpida. Va ser en els darrers anys de bonança, ja a les portes de la crisi econòmica, quan l'autopista va traspassar aquesta barrera. El 2007 va fixar el que fins ara ha estat el seu rècord (20.848 vehicles diaris); i el 2008, tot i començar ja un descens, encara va aguantar per damunt d'aquest sostre.