La Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal del Bages ja disposen de la darrera versió, modernitzada, del sistema informàtic que permet als ajuntaments gestionar els seus cementiris. Es tracta del GesCem 3.0, una eina que recull les dades sobre els carrers dels cementiris, la propietat i ocupació dels nínxols i que permet la gestió àgil de les peticions dels ciutadans. El Consell Comarcal coordina el sistema i ha finançant, conjuntament amb la Diputació, la versió actualitzada.

El projecte GesCem es va presentar l'any 2008, i des d'aleshores s'ha anat millorant amb suggeriments dels usuaris. Consell i Diputació van signar un conveni per compartir l'ús del sistema GesCem i ajudar els municipis a inventariar els seus cementiris a través del catàleg de serveis de què es disposa. Aquest treball ha requerit l'evolució del programa per adaptar-lo ara a una nova versió.

El programa actual permet un entorn més accessible als usuaris i tenir millor control de l'accés a dades. Inclou nous elements de seguretat, permetrà l'accés de la ciutadania a la consulta de dades a través d'eines d'identificació electrònica, farà possible la representació gràfica dels cementiris, hi haurà l'opció d'operar amb altres administracions i s'oferiran noves eines de gestió d'informes.