«Mai havíem vist tantes avionetes juntes al camp de vol!», asseguraven ahir al matí els responsables de l'aeròdrom El Prat de Moià, satisfets de les desenes de persones que arribaven al camp de vol amb motiu de la inauguració d'una nova pista asfaltada de 500 metres per la qual no paraven de desfilar ultralleugers. Fa més de 30 anys que existeix l'aeròdrom, un dels dos que hi ha a la capital del Moianès, però fins ara la pista era d'herba i terra, i això dificultava l'enlairament i l'ater-ratge dels aparells de vol.

Ho va explicar Jeroni Aguayo a Regió7. És instructor de vol i propietari d'AeroExperience, una escola de vol establerta en aquest aeròdrom. Hi treballa des de fa 8 anys i assegurava que, «tot i que la millor opció per a una pista és que sigui d'herba tova, com gespa, molt uniforme, la tipologia del ter-reny aquí no ens ho permet i tothom agraeix que haguem asfaltat la pista». Segons Aguayo, fins ara molts pilots no volien aterrar al camp de Moià perquè «tenien por que el relleu de la superfície de terra, amb alguns sotracs, fes malbé el seu aparell».

És per això que, fa uns mesos, els propietaris de l'aeròdrom, Cristina Samsó i el seu fill Adrià Argemí, van apostar per asfaltar la pista, amb una inversió que supera els 120.000 euros i que es finançarà amb les quotes que paguen Aguayo, responsable de l'escola de vol; David Comabasosa, propietari del taller mecànic Hangar2, ubicat al Prat i dedicat exclusivament a reparar avionetes; i Dolors Capdevila, responsable del restaurant de l'aeròdrom. Va ser el marit de Samsó i pare d'Argemí qui va impulsar fa més de tres dècades la creació d'aquest camp de vol en uns terrenys de la seva propietat, perquè volar era la seva afició.

L'aeròdrom El Prat de Moià estrena una nova pista asfaltada

Les obres van acabar en el termini previst i des del 7 de juliol passat la nova pista asfaltada està operativa. Segons els responsables, el nombre d'avionetes que hi han fet parada aquestes dues últimes setmanes «és el doble de les que ho feien fins ara, quan teníem la pista de terra. Estem molt contents de la resposta de la gent», valorava Comabasosa, que creu que disposar d'una pista asfaltada els permetrà organitzar noves activitats per promocionar l'aeròdrom. Ahir al matí, entre les desenes de persones que no es van voler perdre la inauguració hi havia l'alcalde de Moià, Dionís Guiteras, a qui els presents van esperar per fer oficial la inauguració amb el tall de la cinta a l'inici de la nova pista.

Sortides «gastronòmiques»

Durant molts anys la pista ha estat utilitzada pels socis del camp de vol, que paguen un lloguer mensual per un hangar on guardar-hi les avionetes -actualment són uns 40 socis-, però també per pilots d'ultralleugers que «venen a esmorzar o dinar i fan ús de la pista». Durant la inauguració d'ahir, un grup de pilots explicaven que molta gent vola a altres ciutats o pobles amb la seva avioneta per anar-hi a menjar i després tornen a casa. «Ahir vam anar a Segòvia a menjar cochinillo, vam marxar d'hora al matí, vam dinar i a les 5 de la tarda ja érem a casa», deia Antonio Muñoz, propietari d'un ultralleuger i soci de l'aeròdrom Pla de Bages, a Sallent. Juanma Rodríguez, també soci del camp de vol de Sallent, assegurava que «són molt habituals aquestes escapades gastronòmiques entre la gent que tenim un ultralleuger. En poques hores et plantes a qualsevol lloc d'Espanya».