Malestar entre els empresaris del Bages pel fet que, a partir de setembre, serà necessari tenir el Teletac o l'aplicació Satelize per gaudir dels descomptes del 45% que s'apliquen des de fa 20 anys, de dilluns a divendres i a totes hores, a la C-16.

Així ho han fet saber al secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, en una reunió a la Cambra de Comerç de Manresa. Malgrat que, des de la Cambra i també des del Consell Comarcal del Bages, es reclama una nova pròrroga del descompte, Gavín ja ha descartat totalment aquesta opció perquè la considera "insostenible".

Des del territori es lamenta també la poca informació i el poc marge d'actuació, ja que la mesura s'anuncia a mig estiu i es posarà en marxa a partir de l'1 de setembre.

Els usuaris de la C-16 perdran el descompte del 45% que s'aplica en el preu del peatge si no tenen el sistema Teletac o l'aplicació gratuïta d'Autema Satelize. Un fet que els empresaris del territori lamenten, ja que consideren que és un "impediment" més per tal que la gent utilitzi aquesta via enlloc de la C-55, que actualment presenta importants problemes de mobilitat degut a les mesures que s'han aplicat per reduir-ne l'accidentalitat.

Tant des de la Cambra de Comerç com des del Consell Comarcal reclamen una pròrroga dels descomptes per decidir quin sistema s'utilitza per poder-ne continuar gaudint. "No estem en contra de la tecnologia, però evidentment potser hi ha d'altres sistemes millors", ha explicat el vicepresident del Consell, Eloi Hernàndez.

Per altra banda, també es lamenta la poca informació i el poc marge d'actuació, ja que la mesura s'ha anunciat a mig estiu i es posarà en marxa a partir de l'1 de setembre.

Gairebé impossible desdoblar la C-55

Els empresaris han aprofitat la visita del secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, per continuar reclamant el desdoblament de la C-55, ja que asseguren que és la via més necessària, ja que és la que connecta el Bages amb el port i l'aeroport de Barcelona. "La C-16 no és una obra pensada per l'equilibri territorial, sinó que simplement és una infraestructura pensada per tal que els veïns de l'àrea metropolitana i Barcelona puguin anar al Pirineu", ha assegurat un dels empresaris.

L'opció de desdoblar la C-55 però, ha quedat gairebé del tot descartada per Gavín, que considera que no és necessari el desdoblament tenint la C-16, que ja connecta la ciutat amb Barcelona. Gavín, que aquest dilluns ha anunciat noves inversions a la C-55 pel valor de 12 MEUR, reconeix que totes aquestes millores "són pedaços" i creu que, amb la vinyeta, tot això se solucionarà, ja que la gent podrà utilitzar totes les vies independentment de si ara tenen peatge o no. En aquest sentit, Gavín creu que l'aplicació de la vinyeta podria ser realitat en un termini de dos anys, tot i que reconeix que els cal el vistiplau del govern espanyol.