Aquesta guia, de 32 pàgines, fa una breu ressenya de la procedència i la història d'aquest producte, alhora que subratlla que en el cas de la varietat blanca «el Bages ha iniciat el camí per generar un sentiment de pertinença amb aquest fruit i n'ha construït un tret diferencial en la seva identitat local i/o regional».

També es fa una síntesi del cultiu, de les particularitats i qualitats de l'albergínia blanca, de la manera com s'ha de tractar i conservar, de quins mètodes diferents de cocció accepta i, finalment, es detallen una desena de receptes i del procediment. També es proposen maridatges amb vins de la DO Pla de Bages.

La guia s'ha presentat recentment amb un Instagram live que va tenir com a dinamitzador Marc Puig-Pey, responsable de cuina de la Fundació Alícia, entitat encarregada de desenvolupar els continguts.

Sant Fruitós de Bages ja va liderar, durant el 2018 i el 2019, una estratègia de posicionament i desenvolupament local protagonitzada per l'albergínia blanca.

El projecte del Rebost del Bages ha estat treballant en les guies de productes singulars de la comarca des de l'any 2017, quan es va editar la guia dels tomàquets del Bages. I ja més endavant, l'any 2019 es va elaborar la guia del mató de Montserrat.

Aquesta línia de treball, enfocada a posar en valor el producte local, es porta a terme en col·laboració amb la Diputació de Barcelona.