El grup municipal de Fem Poble, a l'oposició de l'Ajuntament de Sallent, ha denunciat el cobrament de «quantitats desorbitades» en el consum d'aigua en alguns habitatges del municipi. Segons la formació, l'empresa que gestiona el servei, Sorea, ha sumat el consum de dos trimestres en una sola factura i , com que el preu de l'aigua puja per trams, alguns veïns han saltat de tarifa i han hagut de pagar l'aigua molt més cara. Per la seva banda, fonts de Sorea asseguren que durant el confinament es va fer una lectura estimada a una part dels abonats, comparant el consum del mateix període de l'any anterior, i que ja ha resolt la cinquantena de reclamacions que hi ha hagut al respecte.

Fem poble explica que s'han detectat nombrosos casos en què, tot i rebre la factura del segon trimestre amb el cost del manteniment i els impostos, no hi figurava el consum i el d'aquest període es va sumar al rebut del tercer trimestre. Tenint en compte que el preu del m3 d'aigua puja per trams per potenciar l'estalvi, aquest increment de consum derivat d'ajuntar dues factures en una, ha fet que alguns veïns hagin saltat de tram i hagin hagut de pagar l'aigua, en alguns casos, fins a cinc vegades més cara, diuen.

Fonts de Sorea asseguren que durant el confinament es van fer el 28% d'estimacions de consum (la resta de lectures van ser reals) la qual cosa va generar 45 queixes, que representen l'1,2% dels 3.400 abonats que hi ha al municipi. La companyia afirma que durant aquell període no es podia fer la lectura real dels comptadors que encara no tenen telemesura i «l'única alternativa era agafar el mateix període de l'any anterior com a consum de referència», que és el que es va aplicar a la factura del segon trimestre encara que hi figurés un consum zero. Aquest fet, reconeix, hauria donat lloc a algun malentès. L'empresa assegura que a hores d'ara no té cap incidència oberta i que no ha rebut cap més queixa des de final d'octubre, amb la qual cosa dona el tema per resolt.

El govern municipal d'ERC, conjuntament amb Sorea, diu que ja va alertar els veïns a través d'un comunicat el mes de setembre de problemes en la lectura dels comptadors durant el confinament, de manera que es revisaria de forma personalitzada les reclamacions per la facturació de l'aigua. El regidor d'Urbanisme i Serveis Municipals, Miquel Estruch, ha explicat que es va ampliar l'horari d'atenció al públic de l'oficina per atendre el màxim de queixes. També afirma que per evitar noves incidències ja s'està treballant perquè de cara a l'any que ve el miler de comptadors del poble que encara no tenen lectura telemàtica ja la tinguin.

Fem Poble, retreu a l'Ajuntament que no faci una revisió de totes les factures, ja que, tot i estar externalitzat, es tracta d'un servei públic i «té la responsabilitat de garantir que no es facin males pràctiques i no hi hagi un abús per part de l'empresa». Per aquest motiu, el grup de l'oposició fa una crida als ciutadans a revisar les seves factures i es posa a la disposició dels afectats per centralitzar les queixes i fer una reclamació col·lectiva.

Segons el grup de l'oposició es tracta d'una pràctica abusiva que ja s'ha donat en altres municipis d'arreu del territori, però que ja hi ha alguns ajuntaments que han tramitat conjuntament les incidències dels ciutadans com està passant a la ciutat de Girona. En aquest cas, afirmen, el consistori «revisa les lectures dels comptadors automàticament i retorna les quantitats cobrades abusivament».