L´Ajuntament i Càritas Parroquial de Santpedor han signat un conveni de col·laboració per treballar conjuntament i amb el màxim d´eficiència amb les persones en situació de vulnerabilitat. L´objectiu és que aquestes persones que necessiten una ajuda puguin millorar la seva qualitat de vida i l´autonomia personal i social.

El conveni estableix que l´Ajuntament col·labora amb una donació econòmica de 2.000 euros. També des de l´organisme municipal s´atén, informa, orienta i assessora les persones per després valorar i elaborar un pla específic que doni resposta a les seves necessitats. La regidora d´Acció Social, Laura Tarradellas, explica que «cada família o persona necessita un pla integral, i des de l´administració hem de fer aquesta avaluació i el posterior seguiment. A partir d´aquí és quan derivem les persones a Càritas Santpedor».

Segons el conveni, són els serveis socials els qui decideixen quant de temps una família necessita l´accés al servei de distribució d´aliments. Igualment també es preveuen accions coordinades noves com són la cessió de dos horts urbans per a la realització de l´activitat d´agricultura i hort.

D´altra banda, amb aquest conveni Càritas manté una feina que ja feia però coordinada amb l´Ajuntament, i es planteja reptes nous. La base de Càritas Santpedor és el voluntariat. Actualment es dona servei d´atenció a les persones que ho necessiten els dilluns de 7 a 8 del vespre des de l´espai parroquial. Amb el conveni, seran els responsables de la manipulació, emmagatzematge i distribució d´aliments.