El toc de queda i el confinament municipal d´aquesta segona onada de la pandèmia també ha tingut conseqüències pel que fa a les avaries en ruta, i això s´ha traduït en una disminució de la feina no només als tallers mecànics, sinó també de la demanda per assistència en carretera, amb caigudes d´entre el 20 i el 50% segons la zona i els dies de la setmana. En general, de divendres a diumenge s´ha notat més per la davallada de la circulació que comporta l´impediment de desplaçar-se per qüestions de lleure d´un municipi a un altre.

Al Garatge Pont de Sant Vicenç de Castellet, fan reparació i també tenen servei de grua, i mentre «al taller es va fent, l´assistència en carretera ha baixat molt, sobretot a les nits i especialment els caps de setmana», en què el volum de feina pot haver arribat a caure un 80% de divendres a diumenge (d´un 20 a un 25% de dilluns a dijous), explica una de les representants del negoci, Marina Vilaseca. Diu que si els caps de setmana abans es feien de 30 a 40 serveis de mitjana, ara s´ha baixat de la dotzena, «i a les nits ja no hi havia tan moviment, però ara hi ha dies que no hi ha cap servei».

«Els divendres es nota una frenada en el volum de feina que s´estén al cap de setmana», asseguren des de Tallers Ramon Pons de Manresa. Aquí també tenen talller i servei de grua, i el descens ha estat més acusat en el segon cas, cap a un 20% aquest octubre respecte el de l´any passat, mentre que «amb l´arribada del fred» continua havent-hi feina de reparacions al taller, i el descens s´ha quedat al voltant del 10%. El que també s´ha notat darrerament en l´assistència en carretera és que «els desplaçaments que hem de fer són més a prop perquè no hi ha tanta gent de pas», asseguren.

La feina a Gríful Assistència, que dona servei a tota la xarxa viària el Bages i el Berguedà des de les seves seus a Manresa i Berga, ha tingut una forta davallada durant el mes de novembre, tot i que al Bages «sembla que es torna a revifar», explica el president d´administració de l´empresa, Pere Gríful, mentre que al Berguedà encara no ho fa perquè «la gent no pot pujar al Pedraforca, al Cadí, a la Cerdanya o a Andorra... els caps de setmana, que és quan fem més del 50% de facturació perquè hi ha molt cotxe avariat». I és que l´assistència per carretera al Berguedà «depèn molt de fora i que està de pas», a diferència del que passa al Bages, on hi ha un gruix més important de clientela de la comarca «perquè és molt més poblada». Tanmateix, en aquest cas diu que la davallada s´ha notat especialment amb les assistències de nit, que és quan es concentra «cap a un 25 o un 30% del servei i hi tinc dos xofers destinats», si bé des que hi ha el toc de queda la demanda ha caigut i es limita a persones que es desplacen de nit per motius laborals.

On s´han notat pocs canvis és a Grues Berga, que no fa assistència en carretera sinó que és del ram de les grues autopropulsades, dedicat a les obres del sector de la construcció i al manteniment industrial. Són obres de llarga durada i de moment «es va fent», explica l´administrador gerent, Josep Pons.