Un turisme basat en la sostenibilitat, en la no massificació i que potenciï la natura i l´aire lliure. És el model defensat per agents turístics públics i privats del Bages, sustentat en els valors post-covid, i que s´ha posat de manifest a la jornada de tancament d´any organitzada per Bages Turisme, celebrada ahir amb la participació d´una cinquantena de persones. La sessió va servir per posar en comú la tasca desenvolupada per Bages Turisme al llarg d´aquest any i compartir alguns dels projectes previstos per l´any vinent tenint en compte els reptes que es presenten amb l´actual context de pandèmia.

L´alcalde de Manresa i president de Bages Turisme, Marc Aloy, va obrir la jornada parlant de l´excepcionalitat viscuda enguany, que ha afectat de manera molt directa el sector, i va destacar l´esforç que s´ha fet per continuar treballant malgrat la situació i la capacitat per reinventar les propostes turístiques per adaptar-les a les possibilitats actuals.

Bages Turisme va presentar un dels principals projectes d´enguany, la ruta del vi de la DO Pla de Bages posant en valor el seu patrimoni de pedra seca. També es va parlar del creixement de la presència a les xarxes socials i el fet que el Bages és la comarca de Barcelona més ben valorada pel que fa als seus atractius turístics per part dels visitants; de les accions turístiques vinculades al Geoparc de la Catalunya Central; i del projecte de Manresa 2022.

La jornada va acabar amb la presentació d´algunes de les línies de treball de cara el 2021, entre les quals hi ha la definició d´una xarxa de camins com a eina per crear nova oferta turística, continuar creant guies de productes singulars per a posar en valor els productes gastronòmics, l´organització d´un cap de setmana promocional al Bages i accions orientades a promoure el turisme d´autocaravanes i de reunions.