Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) cedirà a l'Ajuntament de Sant Vicenç la titularitat de la locomotora Alstom 706, retirada del servei per la companyia i que el consistori s'ha compromès a exposar. L'anunci s'ha fet durant la visita del president d'FGC, Ricard Font, a l'exposició dels 40 anys de Ferrocarrils que aquests dies acull la biblioteca municipal.

Aquesta locomotora, construïda per Alstom el 1965, juntament amb altres 10 locomotores construïdes entre els anys 50 i 60, va entrar en servei a la línia Llobregat-Anoia el 1966 dins la sèrie 700 que, posteriorment, FGC anomenaria 251. Al principi, aquestes locomotores van ser destinades a tot tipus de serveis, tant de viatgers com de mercaderies. Amb l'arribada dels automotors dièsel i l'augment del parc mòbil d'unitats elèctriques, les tasques d'aquestes locomotores es van centrar en el transport de mercaderies i més endavant van quedar relegades a la realització de maniobres al Port de Barcelona i a Martorell.

«Més enllà de preservar el patrimoni històric ferroviari, cal cercar la manera de posar-lo en valor i apropar-lo a la ciutadania, com fem avui amb la cessió d'aquesta locomotora», destacava el president d'FGC, Ricard Font.

L'alcaldessa de Sant Vicenç de Castellet, Adriana Delgado, va subratllar que «el ferrocarril ha marcat la història de Sant Vicenç i és important que l'expliquem, i més encara si ho podem veure, amb patrimoni tangible, com aquesta locomotora». Molt propers al centenari de l'estació d'FGC (1924), Delgado considera que «s'ha de conèixer el passat per invertir en el futur, i el tren ha de ser encara més un reclam turístic i de promoció econòmica per al municipi».