18 de gener de 2021
18.01.2021
Regió7

El Geoparc engega

el pla per posicionar-se com a atractiu turístic

El document té per objectiu donar a conèixer què és, on es troba i què es pot fer en aquesta destinació

17.01.2021 | 21:40
El Geoparc engegael pla per posicionar-se com a atractiu turístic

El Geoparc de la Catalunya Central ja té enllestit el seu pla de màrqueting i es disposa a començar a portar a terme les diferents accions que s'hi plantegen i que tenen per objectiu donar a conèixer què és el Geoparc, on és i què s'hi pot fer, i a la vegada aconseguir que tothom se'l faci seu. El pla de màrqueting, que s'ha estat treballant al llarg de tot aquest any amb la participació de diferents agents del territori, ha de servir per estructurar el discurs al voltant del Geoparc, donar valor al patrimoni natural i geològic del territori i posicionar-lo com un dels actius turístics més destacats i transversals de la comarca del Bages.

L'estratègia de màrqueting per a la destinació Geoparc és un pas més per desenvolupar el geoturisme al territori i oferir un paraigua perquè els diferents agents i administracions locals puguin aixoplugar les seves propostes particulars sota el segell Unesco. El nou pla de màrqueting fa un pas més enllà en el relat que s'havia utilitzat fins ara per convidar a la descoberta del Geoparc, i proposa directament viure, trepitjar i tastar un territori amb 40 milions d'anys d'història, 1.300 km2, 36 municipis i 74 geoespais.

Viure, perquè visitar el Geoparc és formar part d'un paisatge espectacular, ser conscient de ser en una zona única reconeguda internacionalment amb un patrimoni geològic que ha incidit en el nostre desenvolupament, la nostra gastronomia, cultura i manera de ser. Trepitjar, perquè el terra del Geoparc és el d'un antic mar interior que va desaparèixer amb l'aixecament dels Pirineus i que ha deixat vestigis com el massís de Montserrat i la vall salina de Cardona. I tastar, perquè els sediments d'aquest mar interior han donat una personalitat al sòl i als productes que s'hi conreen, amb productes tan singulars com els vins, els olis i les verdures i hortalisses.

El pla de màrqueting inclou quatre grans accions que tenen com un dels objectius principals posicionar el Geoparc de la Catalunya Central a les xarxes socials i definir un discurs propi que sedueixi i, a la vegada, doni a conèixer tot el seu potencial. A més de les accions externes, el pla també inclou programes d'implicació sectorial, seminaris d'emprenedoria geoturística i accions específiques per fomentar el sentiment de pertinença dels diferents municipis que formen part del Geoparc.

El conseller comarcal de Turisme i president del Geoparc, Agustí Comas, considera que la posada en marxa d'aquest pla de màrqueting és «un nou pas endavant per al Geoparc, que se suma als que ja hem impulsat enguany, com els nous centres informatius de Montserrat i Sallent. Accions que han de servir per fer més visible el Geoparc i explicar millor el seu relat als visitants».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Calendari laboral i escolar

Calendari laboral 2019 a Catalunya

Calendari Laboral 2021 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya