El nombre de passatgers a les estacions de FGC del Bages es va reduir més de la meitat l'any passat respecte al 2019, coincidint amb les restriccions ocasionades per la pandèmia, que van tenir un fort impacte en la mobilitat, especialment durant el segon trimestre. En concret, les sis estacions de la comarca on té parada la línia de Ferrocarrils van tenir un descens del 58% acumulat en tot l'any, amb un total de 351.450 viatgers, respecte als 838.220 del 2019.

El Bages és on es va registrar la caiguda més forta de passatgers de tota la línia de FGC en els seus dos ramals cap a Manresa i Igualada. En el seu conjunt, el que va cap a Manresa va tenir un descens del 50% , sumant les estacions d'Abrera i Olesa a les sis que són íntegrament del Bages. El ramal d'Igualada també va perdre passatgers, en aquest cas en va registrar 377.576 menys que el 2019, amb una caiguda del 46% entre les deu estacions que comprèn la línia en el tram entre Sant Esteve Sesrovires i Igualada.

De fet, la caiguda va ser general i molt acusada a tot arreu, fins al punt que el 2020 va ser l'any amb menys passatgers de la darrera dècada en totes les estacions tret de Castellbell i el Vilar, que el 2010 encara en va tenir menys que l'any passat. Una caiguda que trencava un creixement generalitzat i que en molts casos havia portat el 2019 a uns registres rècord. Tant és així que va ser l'any amb més passatgers de tota la dècada a les estacions de Viladordis, Castellbell, Monistrol, Montserrat Aeri, Olesa, Abrera, i també a les de Masquefa, Can Parellada, la Beguda i Sant Esteve Sesrovires.

Vagons sense turistes

La davallada del nombre de passatgers l'any passat es va deixar notar molt especialment a les estacions freqüentades pels turistes que pugen i baixen de Montserrat, i que el confinament i les restriccions de la mobilitat van deixar sota mínims pràcticament tot l'any des que va començar la pandèmia, tret d'una lleugera treva els mesos d'estiu. Això es va traduir en una caiguda en picat dels usuaris de la línia amb parada a les estacions de Monistrol, que va perdre el 68,5% de passatgers respecte al 2019, i sobretot de Montserrat Aeri, que l'any passat va registrar poc més de 25.000 viatgers respecte als més de 157.000 de l'any anterior, la qual cosa representa una caiguda del 84%, la més pronunciada de totes, i amb molta diferència.

El descens de viatgers va ser acusat a tot arreu, però on menys es va notar en el conjunt de la línia és a Manresa, amb una davallada del 42% entre les tres estacions. Manresa Alta i Manresa Baixador van tenir entre el 43% i el 44% menys de passatgers que l'any anterior, mentre que el descens a Viladordis va ser del 37,8%. A Igualada, l'any passat hi va haver un 44% menys de passatgers respecte al 2019.