La Plataforma C59 segura considera insuficient el projecte que està redactant el Departament de Territori i Sostenibilitat per millorar la carretera que connecta el Moianès amb el Vallès i l'autopista AP-7, entre Santa Perpètua i Mollet . Després de rebre la informació preliminar, el col·lectiu posa de manifest que hi manquen actuacions «per assolir una carretera completament segura». Entre elles hi ha l'ampliació de la calçada, dels espais per a vianants i ciclistes, o que no es resolen les mancances a les travesseres de Sant Feliu de Codines i Moià. La plataforma demana als ajuntaments afectats i al Consell Comarcal del Moianès que exigeixin també aquestes millores.

Territori treballa en la redacció del projecte de millora de la carretera C-59, en el tram que va des de l'encreuament amb la N-141c, a Moià, fins a l'entrada a Sant Feliu de Codines. Es tracta d'un tram d'uns 13 quilòmetres pel que es preveu una inversió de prop 1,5 milions d'euros. La Plataforma C59 segura, constituïda per un col·lectiu de veïns per exigir solucions a l'elevada sinistralitat, veu insuficients les actuacions contingudes en l'informe preliminar que els ha fet arribar Territori.

Una de les mancances és, segons la plataforma, que no resol el principal dèficit d'aquesta via: la seva estretor. El Govern preveu resoldre-ho amb cunetes trepitjables de formigó. Però el col·lectiu considera que «seguirà sent estreta en els trams no condicionats, sense vorals, sobreamples en els revolts o ponts estrets». Hi afegeix que «una cuneta trepitjable pot donar una falsa sensació d'amplada, però no és l'espai de circulació dels vehicles». I recorden que sovint s'hi donen «situacions de risc entre vehicles voluminosos, ciclistes o conductors en general».

També lamenten que el projecte no preveu cap actuació d'ampliació de vorals per a vianants i ciclistes, fet que «reduiria el risc d'accidents».

Segons l'avantprojecte que ha rebut la plataforma, la proposta tampoc preveu la intervenció als ponts, que seguiran sent estrets; ni la modificació del traçat, amb corbes pronunciades i amb poca visibilitat. El col·lectiu també critica que només s'actuï en algunes interseccions perilloses, com són els polígons industrials El Prat i El Vapor. Consideren que hi ha altres punts que també requeririen actuar-hi, com és l'entrada nord a Sant Feliu de Codines.

La plataforma agraeix que Territori els hagi tingut en compte per fer seguiment del projecte i en valora positivament diverses actuacions. Però denuncia que les mancances en seguretat de la via van més enllà del tram on preveu actuar, per la qual cosa també exigeixen millores al tram que va de Moià a Oló, i entre Caldes i Sant Feliu.

Alhora preveu una millora del ferm en aquells punts on es detectin més desgast. En aquest sentit la plataforma valora que, malgrat que és necessari, això pot afavorir un increment de la velocitat dels conductors que, en no anar lligada a l'ampliació efectiva dels carrils, podria fer la carretera encara més perillosa.