Amb el suport d'una gran grua, operaris de l'empresa constructora que està portant a terme el projecte d'ampliació del pont d'accés al nucli de Cabrianes (Sallent) han començat a col·locar aquesta setmana les bigues que suportaran la nova plataforma. Una operació que permet tenir ja una visió més acurada de la dimensió que acabarà tenint el viaducte. Un pont que està completament tallat des de fa deu mesos per fer-hi realitat aquest projecte, i que es preveu que es pugui reobrir al trànsit el proper setembre, tal i com va informar Regió7 després de la visita a peu d'obra que hi va fer l'exconseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, a principi de maig. 

Malgrat aquest eixamplament, es conservarà tota l'estructura inferior original, que inclou les arcades i els alçats, per bé que s'hi afegirà un arc central per fer el pont més resistent per poder suportar l'increment de càrrega que comportarà l'ampliació.

En els darrers mesos s'ha estat treballant en l'execució dels pilots corresponents a la fonamentació de tota la base, com a pas previ per poder intervenir en els arcs i passar a muntar la cintra per a l'estructura de l'ampliació del pont. Un cop completades, les obres donaran lloc a un pont reformat que haurà doblat l'amplada amb una plataforma totalment nova i que passarà dels 6 metres que tenia a 12. Tindrà una calçada de doble carril que permetrà el pas alhora d'un vehicle per a cada sentit (fins ara calia cedir el pas al primer que hi entrava perquè difícilment n'hi podien transitar dos a la vegada) i una vorera per a la circulació tant de vianants com de ciclistes.

En canvi, longitudinalment no hi haurà canvis, i es mantindran els 73 metres de llargada que té, tot i que els treballs abasten una àrea més gran, d'uns 300 metres, amb l'adequació dels trams que entronquen amb la carretera a la que dona servei, la B-430.

Pel pont d'accés a Cabrianes hi circulen una mitjana de 7.200 vehicles diaris, els quals des de l'agost han de fer rutes alternatives per poder entrar i sortir del nucli amb el pont tallat. Això afecta tant els veïns com els treballadors i els transportistes del polígon Berenguer, que han d'enllaçar amb l'eix Transversal a prop d'Artés, o amb el del Llobregat pel camí dels Horts.