La notícia del traspàs de Rodalies Lleida a FGC a partir del 2024 ha estat rebuda amb satisfacció per usuaris tot i que alguns no se n'havien assabentat o encara no s'ho acaben de creure. La valoració de l'estat actual de la línia és molt crítica, bàsicament per la falta d'horaris i combinacions que connectin les capitals de comarca de Ponent amb Lleida ciutat. En Ricard Farré, que cada dia va a Lleida remarca la necessitat de disposar de més horaris perquè "no hi ha alternatives" al tren per als qui no tenen transport privat. Per això ha dit que li sembla "fantàstic" l'increment de freqüències, ja que ara està "abandonada" malgrat que fa un any la van arreglar i només es tarden 20 minuts per anar de Mollerussa a Lleida.

De la seva banda, la Ramona Gomà, una veïna de Bell-lloc d'Urgell ha lamentat que no es pugui fer ús de l'edifici de l'estació de Mollerussa, tancada des de fa anys i ha apuntat amb sorpresa que fins i tot no li han cobrat ni bitllet per anar des del seu poble fins a la capital del Pla d'Urgell perquè no ha passat el regidor.

El cas de l'Annabel Coria també es remet a la necessitat de disposar de més freqüències, ja que ella necessita ser a Lleida a les tres de la tarda però ha d'agafar el tren a les onze del matí, ja que el proper que surt no ho fa fins passades les tres i llavors es veu obligada a passar hores "tirada" a la ciutat i a més a més a quedar-s'hi a dinar forçosament. Per l'Annabel el bus no és una alternativa al tren, ja que li costaria més diners i per això ha dit que el traspàs serà bo i que val "més tard que mai".

Una altra usaria, la Carmen Mellano, ha perdut el tren de les 11h de Mollerussa per anar a Lleida i no en podrà agafar cap més fins passades les tres. Per Mellano això és un greuge, ja que considera que almenys hauria de passar un tren cada hora o hora i mitja. Ha remarcat que el servei no és un "luxe" i que per a la gent gran que no té carnet de cotxe és una necessitat, ja que molts especialistes mèdics només es poden visitar a Lleida.

L'alcaldessa de Tàrrega considera la gestió de FGC de l'R12 una "garantia que les coses milloraran"

L'alcaldessa de Tàrrega, Alba Pijuan, ha celebrat l'anunci del Govern sobre el traspàs de la gestió del servei de la línia R12 a FGC i considera que suposa una "garantia que les coses milloraran com va passar a la línia de la Pobla des que FGC va assumir-ne la gestió". Així mateix, Pijuan valora positivament l'increment de freqüències que comportà, passant de sis a dotze diàries per sentit entre Lleida i Cervera, amb la qual cosa "facilitarà la mobilitat als veïns de Tàrrega que treballen, estudien que s'hagin des desplaçar a Lleida". "El fet que hi hagi un sistema de Rodalies amb horaris més competitius afavorirà a una mobilitat sostenible, ja que l'objectiu final és utilitzar menys el vehicle privat", ha assenyalat.

Tot i això, l'alcaldessa de Tàrrega ha tornat a reclamar un increment de les connexions de bus, mentre FGC no assumeixi de Renfe la gestió del servei a la línia R12, prevista per al 2024. Especialment, Pijuan ha demanat millora la connectivitat amb bus de Tàrrega amb Balaguer, però també amb Agramunt i Bellpuig, "perquè la població escolar pugui venir en transport públic i facilitar que els treballadors també s'hi puguin desplaçar". A la vegada, ha recordat que també van demanar fa un any incrementar les freqüències de tren a l'R12 i no calgui esperar que Ferrocarrils n'assumeixi del servei.

CCOO vol la immediata posada en servei de les 12 freqüències

El sindicat CCOO ha valorat molt positivament l'increment de serveis ferroviaris però ha exigit que transitòriament sigui Renfe qui realitzi els 12 serveis, ja que actualment és l'únic operador que disposa de personal i material adequat. Alhora considera totalment insuficient que només s'incrementi un únic servei a la línia de Lleida – Montblanc i inconcebible que a la línia de Lleida – Montsó únicament continuïn havent-hi 3 circulacions i cap d'elles tingui parada a Almacelles i Raimat.