Quiosc

Regió7

ENTREVISTA Maria Soler Roset Cal Pujolet

«Ara, a l’hora de gastar, s’hi vigilen molt, no és com abans de la pandèmia»

Maria Soler, a la parada que tenen a Montserrat | ALEX GUERRERO MAESTRE

Des de la parada familiar a Montserrat, on venen mató, formatge, mel i altres productes típics de la zona, Maria Soler, de la cinquena generació de Cal Pujolet –tenen formatgeria pròpia–, veu des d’una posició privilegiada com batega diàriament Montserrat i tot l’entorn del monestir.

Els visitants estan tornant a Montserrat?

Sí. Ja fa dies que ho notem. I a més a més, aquestes últimes setmanes, dues o tres, han començat a venir turistes japonesos. Es nota que ara tot es comença a obrir.

De quins altres països veuen gent?

Sobretot europeus: alemanys, anglesos, francesos i també ucraïnesos, en aquest cas perquè són refugiats. També hi ha americans. També venen xinesos, però són els que viuen aquí.

I catalans?

També. Els mesos forts són d’abril a juny, perquè ara comencen les romeries, però després a l’estiu ja es va més a la platja.

Quins són els dies més intensos?

Els caps de setmana, entre setmana compensem perquè som menys parades. I aquest hivern ha estat bo, però amb la calor, el turisme intern ja no ve tant.

Han notat canvis respecte d’abans de la pandèmia?

La principal diferència és la butxaca de la gent. Ara es nota molt més que a l’hora de gastar s’hi vigilen molt, no és com abans de la pandèmia.

En el seu cas, quins són els productes amb més sortida?

El formatge es ven molt, però sempre intento vendre la mel i el mató, que és el producte típic d’aquí i de la casa.

Compartir l'article

stats