El Bages i el Geoparc de la Catalunya Central s’han promocionat turísticament a Fitur de Madrid, una de les fires especialitzades en turisme més importants del món, on assisteixen tant les destinacions com les principals empreses del sector. Bages Turisme hi ha pres part dins de l’estand de la destinació Barcelona, que formava part del de Catalunya però amb un espai i disseny diferenciats. Aquest estand, promogut per la Diputació de Barcelona, ha mostrat l’oferta turística de les comarques de Barcelona agrupades en 3 eixos temàtics: esports, enoturisme i cultura. La imatge de l’apartat d’enoturisme ha estat una de la DO Pla de Bages.

El Geoparc de la Catalunya Central, per la seva banda, ha participat en les accions dels Geoparcs espanyols, entre les quals destaca la presentació de la revista anual dels Geoparcs.

L’assistència a Fitur també ha permès als responsables de Bages Turisme i el Geoparc assistir a presentacions que afecten el turisme al territori i conèixer les últimes tendències del sector. És el cas de la presentació de les inversions dels fons Next Generation EU que va portar a terme el conseller d’Empresa i Treball Roger Torrent i en què es va poder conèixer l’impacte d’aquestes inversions sobre el turisme del territori o la presentació, a càrrec de l’alcalde del Pont de Vilomara i Rocafort, del projecte de recuperació del patrimoni de pedra seca d’aquest municipi.

A més, Bages Turisme, conjuntament amb Manresa Turisme, va fer diferents contactes orientats a vendre la destinació entre les agències que assisteixen a Fitur. Es van mantenir reunions amb agències de viatges de perfils diversos que, asseguren, es van mostrar molt interessades en les propostes turístiques del territori i amb altres d’especialitzades en turisme de reunions, un àmbit que al territori es treballa des de fa temps, estructurant l’oferta i donant-la a conèixer entre possibles clients.

El conseller comarcal de Turisme, Agustí Comas, ha destacat que la presència del Bages a Fitur "ha permès augmentar la visibilitat del territori, ser més presents a la ment dels operadors i els consumidors i, per tant, poder atraure més turistes". El conseller també valora el treball en xarxa amb altres agents i la possibilitat de tenir contacte amb les agències de viatges.