Junts per Sant Vicenç reivindica el desdoblament real de la C-55 i l’accés nord directe des del municipi

El partit defensa dos carrils per banda enlloc de la darrera proposta de la Generalitat, que preveu fer una via de 2+1 a l’alçada de Castellgalí

Dani Mauriz, alcaldable de Junts a Sant Vicenç, a la C-55

Dani Mauriz, alcaldable de Junts a Sant Vicenç, a la C-55 / Junts per Sant Vicenç

Redacció

Junts per Sant Vicenç demana a la Generalitat el desdoblament real de la C-55, amb dos carrils per banda, en contra de la proposta que defensa el Parlament i ja inclosa en els pressupostos del 2023 de convertir aquesta carretera en una via de 2+1 carrils a l'alçada de Castellgalí. El partit considera que aquesta darrera opció "no soluciona el cul de sac en què es troba aquesta via, per on passen més de 32.000 vehicles diaris".

Junts insisteix que la proposta de la Conselleria de Territori de la Generalitat de fer una via de 2+1 carrils eludeix altres projectes ja existents, tenint en compte que la C-55 en el tram entre Castellbell i el Vilar i Manresa té redactats, des de l’any 2015, els projectes constructius de desdoblament i amb el tràmit ambiental realitzat. No licitar les obres de desdoblament és un tema únicament de voluntat política, sostenen els postconvergents. En aquest sentit, Junts vol denunciar que la decisió de la Conselleria de descartar aquests projectes i de redactar-ne uns de nous amb canvi de traçat i renunciant al desdoblament, "comporta llençar a la paperera molts esforços i diners destinats a la seva redacció i endarrerir uns quants anys més les inversions a la C-55". A més, diu que aquesta decisió té una conseqüència greu per a Sant Vicenç de Castellet i per al Pont de Vilomara, que és la d’"haver de renunciar a tenir un accés directe des de la nova C-55 desdoblada", que preveia un dels projectes esmentats. Concretament es preveia la construcció de nous viaductes sobre el Cardener permetent accedir al municipi de Sant Vicenç a través de l’enllaç de la nova variant de la C-55 amb la carretera del Pont de Vilomara.