Les escoles bressol i de primària de Sant Joan uneixen esforços per facilitar la continuïtat educativa

Els centres han mantingut aquest curs quatre trobades per iniciar dinàmiques de treball compartides que reforcin l’acompanyament dels infants  

Durant el curs s'han fet sessions per establir les bases de dinàmiques de treball compartides

Durant el curs s'han fet sessions per establir les bases de dinàmiques de treball compartides / Ajuntament Sant Joan

Redacció

Les dues escoles bressol i les tres de primària de Sant Joan de Vilatorrada han iniciat aquest curs un treball conjunt amb l’objectiu d’anar en una mateixa direcció i millorar i reforçar l’acompanyament dels infants en el seu pas cap a l’educació infantil. Aquest projecte d’intercanvi, en el qual ha col·laborat la regidoria d’Educació de l’Ajuntament, ha aplegat a professionals de l’educació d’infants d’entre 4 mesos i 6 anys de tots els centres escolars del municipi: l’Escola Bressol Municipal El Xiulet, la Llar d’Infants Barrufets i les escoles Ametllers, Collbaix i Joncadella.

La població bagenca compta amb una xarxa educativa 100% pública que, segons fonts municipals «amb projectes educatius diversos i d’excel·lent qualitat, ha tendit històricament a cercar vies de treball conjuntes». El regidor d’Educació, Iban Hortal, es mostra orgullós d’aquesta xarxa pública i remarca que «amb aquest projecte trenquem possibles barreres invisibles, que el dia a dia i la inèrcia del treball de cada etapa i cada centre poden dificultar». Explica que mitjançant les dinàmiques compartides i el treball conjunt, «volem millorar el benestar dels infants, garantint que el pas de la llar d’infants cap a I3 es faci amb un acompanyament continu, regular i estable, sense trencaments entre etapes o projectes, amb la màxima comunicació i coordinació entre professionals. Tanmateix, permet potenciar habilitats dels infants, ja des de ben petits».

Quatre sessions de treball

El projecte s’ha iniciat al llarg del curs amb quatre sessions presencials que han servit per establir les bases de dinàmiques de treball compartides, a les quals es vol donar continuïtat a partir del setembre. Durant les sessions les mestres participants s’han format a partir del coneixement d’experiències professionals i vitals, han detectat punts de millora i reforç, fet que els ha portat a teixir llaços i a acordar processos compartits.

Aquestes sessions tindran continuïtat al llarg del curs vinent, fent seguiment dels processos iniciats, abordant nous àmbits i processos que permetin seguir millorant el benestar. L’Ajuntament s’ha compromès a seguir donant suport a una iniciativa que defineix com a molt valuosa i que «ajuda a construir poble».