Gent fent Poble de Sant Fruitós recorda a ERC «la nefasta gestió econòmica» que va fer mentre governava
L’actual equip de govern respon d’aquesta manera les crítiques que han fet els republicans a la proposta de taxes i impostos

Ple municipal a l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages / Arxiu/Eduard Vega
Redacció
L’equip de govern de Gent fent Poble (GfP) a l’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages ha respost les crítiques d’ERC a la proposta de taxes i impostos, que considera que haurien de ser més mesurades pel context econòmic del consistori. En aquest sentit, Gent fent Poble, ha volgut recordar als republicans «la nefasta gestió econòmica que van fer mentre governaven» i que la seva formació «va capgirar la situació en tan sols 5 mesos de govern l’any 2023».
Segons GfP, els republicans «van tenir la seva oportunitat i la van desaprofitar, deixant la liquiditat de l’Ajuntament en una situació molt fràgil» i els acusa de «no tenir cap planificació» per redreçar la balança entre ingressos i despeses corrents. GfP, afirmen, «en tan sols 5 mesos de govern l’any 2023 va capgirar la situació i en aquest exercici 2024 s’ha demostrat que les decisions preses foren les adequades. Van ser decisions dures i que ningú voldria prendre, però foren necessàries».
En aquest sentit, asseguren que han aconseguit «en tan sols un exercici econòmic passar d’un forat de gairebé 1 milió d’euros negatiu en el balanç de despeses corrents, a tenir la situació estabilitzada, i hem passat de veure’ns obligats a pujar l’IBI un 23% per corregir el desastre de l’anterior govern a poder mantenir l’IBI amb l’aplicació de l’IPC dels preus per l’any 2025».
El que planteja l’executiu a les ordenances fiscals, i que ja ha superat l’aprovació provisional, és un augment global d’acord amb l’IPC, amb l’excepció de la taxa de recollida de deixalles, a la que es preveu aplicar un increment del 40%. La proposta d’ERC passa per la congelació de l’IBI i de la resta de taxes que no són la de recollida de residus, «i l’aplicació de bonificacions que redueixin la pressió impositiva».
- L’eclipsi omple les urgències dels hospitals madrilenys: «La majoria són joves amb ansietat per no haver fet les coses bé»
- De baixa mèdica? Així canviaran les notificacions al setembre
- Susanna Griso tria la Cerdanya per al viatge de noces: 'És el meu petit paradís
- Més sobre les 440 tones de cartró desaparegudes: La CGT diu que es descarreguen al mateix lloc que la fracció resta
- La familia de Braulio, el veí de Còrdova desaparegut a Callús: 'Volem que ens diguin la veritat
- L'espectacular poble de conte poc més d'una hora de Manresa: un paradís per a ornitòlegs i escaladors
- La Catalunya central es prepara per a un cap de setmana passat per aigua i calor
- La C-55 ja té un tram que mostra com seria transformada en autovia