Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Mura reforça aquest pont el servei de Bus Parc per assistir a la Festa del Tió

La mesura pretén fer l’experiència més sostenible i descongestionar la zona en els dies que s'espera més afluència

Visitants a la Fira del Tió de Mura, el cap de setmana passat

Visitants a la Fira del Tió de Mura, el cap de setmana passat / Arxiu | Àlex Guerrero

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google

Redacció

Mura

L'accés a Mura per poder assistir a la Festa del Tió que aquesta localitat del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac celebra fins al proper 6 de gener, comptarà durant aquest pont amb un servei reforçat del Bus Parc. En concret, hi haurà més autobusos per facilitar especialment la tornada dels qui hi accedeixin en bus.

L'objectiu d'aquest reforç és millorar l'experiència dels visitants i garantir un flux controlat de persones. En aquest sentit, l’Ajuntament de Mura recomana l’ús del Bus Parc, la línia M11 Terrassa-coll d'Estenalles-Mura-Talamanca, que ampliarà el nombre de vehicles per facilitar l'accés als visitants aquests dies de més afluència, com són els del pont de desembre. D’altra banda, per a tots aquells que decideixin arribar a Mura en vehicle propi, s’ha habilitat un aparcament als afores amb un trenet especial que traslladarà els visitants fins al centre.

Segons l’alcalde, Josep Canals, “aquestes mesures busquen descongestionar els dies de màxima afluència, que en edicions passades han arribat a situacions de col·lapse i a pics de fins a 1.200 vehicles diaris”. Per això, es recomana visitar Mura en dies menys concorreguts quan l'ambient és més tranquil. També es recomana reservar prèviament als restaurants per assegurar-se un lloc per dinar. “Mura vol mantenir l’equilibri entre l'atractiu turístic i la sostenibilitat, promovent un model de turisme que es pugui gaudir durant tot l’any”, afegeix l’alcalde.

La Festa del Tió és una celebració que involucra tota la població de Mura. Veïns i comerciants decoren els carrers en diferents localitzacions amb tions de gran originalitat i participen en un concurs per a la millor decoració. Els visitants poden participar en el joc del tió, seguint un mapa amb pistes i proves que recorren els diversos espais dels tions exposats. Una oportunitat única per passejar, descobrir el poble i compartir moments amb amics i família.

A més de l'exposició de tions, la Festa inclou un mercat de Nadal els caps de setmana amb productes d’artesania i menjar de proximitat, contribuint a la dinamització del teixit comercial local.

La festa durarà un mes

Des del consistori recorden que “Mura és un poble de dimensions reduïdes de 200 habitants que, durant la Festa del Tió, ha d'acollir un gran nombre de visitants en un període de temps breu”. En aquest sentit, l’alcalde recorda que “els accessos al poble són per carreteres estretes i amb corbes, i la festa no es limita només al pont de desembre, sinó que s'allarga per tal que la gent pugui venir a gaudir-la amb calma i sense aglomeracions”.

L'Ajuntament demana als visitants que segueixin atentament les recomanacions que es vagin comunicant, les quals s'aniran actualitzant a la web i al canal d'Instagram de l'Ajuntament, a mesura que es defineixi el dispositiu d'acollida. Informadors situats en punts estratègics estaran disponibles per resoldre dubtes i garantir una experiència fluida. Es recorda als visitants que és important respectar l’entorn i la decoració, ja que cada any desapareixen tions.

Tracking Pixel Contents