Mobilitat

La Generalitat vol fer realitat el tramvia fins a Santpedor dins d’aquest mandat

El Govern aposta també per fer una reserva urbanística del traçat fins a les poblacions de Sallent i Súria per perllongar el recorregut en una propera fase

Punt on se separen els ramals de Súria i Sallent, a l'alçada de Sant Iscle

Punt on se separen els ramals de Súria i Sallent, a l'alçada de Sant Iscle / Arxiu / David Bricollé

Queralt Casals

Queralt Casals

Manresa

El govern de la Generalitat «no descarta cap tramvia». Tampoc el del Bages. Així ho ha expressat aquest dimecres el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, en una compareixença davant la Comissió de Territori i Habitatge per informar sobre el projecte de tren tramvia al Bages, a petició del grup parlamentari dels Comuns. Nadal ha avançat que el projecte es farà per fases i que el condicionament del traçat fins a Santpedor serà una realitat dins d’aquest mandat, així com les dues noves estacions de Manresa, a la Parada i al Parc de l’Agulla. Pel que fa a la resta del traçat, s’opta per treballar amb la transformació de les actuals vies de mercaderies de Súria i Sallent (perquè ja hi ha un traçat existent) i fer una línia d’autobús entre Sant Joan, Manresa, Sant Fruitós i Navarcles.

La Generalitat ja disposa dels estudis encarregats per l’anterior govern sobre la demanda històrica del tren-tram per a passatgers al Bages aprofitant la línia de FGC ja existent per al transport de la potassa. Tot i que encara no els ha fet públics, el secretari de Mobilitat i Infraestructures ha avançat quines són les intencions del govern. La proposta més immediata és el perllongament de la línia de Manresa Alta fins al Parc de l’Agulla. En aquest sentit, aquest any es preveu aprovar l’estudi informatiu i el d’impacte ambiental per fer les dues noves estacions de Manresa, a la Parada i al Parc de l’Agulla, i es preveu redactar l’estudi constructiu de cara al 2026, amb un cost de 13 milions d’euros. Aquest any també es preveu fer l’estudi informatiu de la perllongació d’aquest traçat fins a Santpedor, amb un cost de 17 milions d’euros. Una actuació que, segons Nadal, es faria dins d’aquest mandat. 

Pel que fa a la part del traçat que uniria Manresa amb els ramals de Súria i Sallent, de moment es faria la reserva urbanística per a les futures actuacions. També ha avançat que abans de l’estiu entrarà en funcionament la millora de la línia d’autobús entre Sant Joan de Vilatorrada, Manresa, Sant Fruitós i Navarcles, que explotarà l’empresa Sagalés. 

D’altra banda, seguint el compromís de l’anterior govern, ha informat que s’està redactant el projecte constructiu per soterrar la línia de FGC a Manresa, «de manera que es podria licitar l’any que ve amb una inversió prevista de 36 milions d’euros». Manel Nadal també ha afirmat que la millora del transport públic a la comarca es debatrà amb la convocatòria de la Taula de Mobilitat del Bages. 

Tracking Pixel Contents